Gå til innhold

Akkurat startet Morrowind - Tips?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Akkurat startet å spille Morrowind, etter å ha lyst til å gjøre det lenge. Har prøvd Daggerfall og Arena så vidt, og spilt Oblivion forferdelig mye, så mye at jeg ikke tør å innrømme det, engang.

 

Så siden jeg aldri har prøvd Morrowind, tenkte jeg at jeg kunne prøve det. Liker spillet sålangt, men går bare rundt å dreper random dyr og gjør egentlig ingenting.

 

Noen tips til mods, steder jeg bør dra, quester jeg bør gjøre, ting jeg bør vite?

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morrowind er enormt stort. Det er en main questline som er veldig bra og masse faction quests for mages guild, fighters guild, thieves guild etc. I forbindelse med faction questene så er det 2 eller 3 feller som gjør at du kan miste mulighet for å spille en eller to factions over et visst nivå. Jeg husker ikke hvor de oppstår men det kan du google.

 

Det er også store muligheter i alchemy, enchanting og generell magic som hjelper enormt til tider.

Så har du talentsystemet som kan utnyttes til å levle deg bedre eller mer effektivt hvis du trener riktige grener i riktige mengder mellom hvert level.

 

Det er også en mengde skjulte våpen, armor og skjold som du kan få tak i tidlig hvis du tør å utforske litt. Noen av de beste items i spillet kan skaffes relativt tidlig sånn.

 

Også har du jo ymse mods som kan gjøre livet litt enklere som housing mods selv om du kan skaffe hus på normal måte via factions.

 

Samle alt du ser av planter, sopp og andre spiselig/uspiselige ting da du trenger enorme mengder for å levle alchemy.

 

Det er også en enorm bug i spillet som tillater at styrken din vokser mer eller mindre uendelig over tid men det kan du google da den er rimelig vrien å skjønne selv.

 

Kos deg med Morrowind, jeg gjorde det i noen tusen timer. ;)

Lenke til kommentar

På første gjennomspeling vil eg tilrå å berre bruke kosmetiske mods som Overhaul, og kanskje Morrowind Graphics Extender (veit ikkje heilt om den er med i Overhaul-kompilasjonen). Sistnemnde gjer at du kan få distant land som i Oblivion, og ikkje minst at du kan spele i høgare widescreen-oppløysingar.

 

Er jo ikkje godt å seie kor langt inne i spelet du er, men om du treng litt starthjelp er det faktisk greitt å berre gjere som folka i Seyda Neen foreslår - dra til Balmora og prat med Caius Cosades (hugs å ta med det pakken til han). Turen dit, saman med nokre gode råd frå han er ofte nok til å sparke deg skikkelig i gang.

 

Also, prat med folk. Det kan vere ganske lærerikt.

Lenke til kommentar

Enig med Zealuu. Balmora er et glimrende sted å ha som utgangspunkt.

Flyttet inn der etter at en kjøpmann (Ra'Virr)døde under uklare omstendigheter.

 

Gratulerer Romis!

Du har akkurat startet på et fantastisk spill. :D

 

Som sagt, har hatt tenkt på dette valget i flere år, glad jeg gjorde det impulskjøpet på Steam. :)

Lenke til kommentar

Jeg vil nesten anbefale deg å først spille uten for mange modifikasjoner. Kanskje "better bodies" og "better heads" samt "the unofficial morrowind patch" eller hva den nå het.

 

Du kan fort ende opp med å bruke det meste av tiden på å tweake spillet, hvis du er typen som aldri blir helt fornøyd. Problemet med grafikk-modifikasjoner er at selv om du får "bedre" (som i høyere res) texturer etc. så blir ikke helheten like sømløst sammensatt.

Endret av Big aim
Lenke til kommentar

Det eneste negative jeg kan komme på med Morrowind akkurat nå er at du vil ha ett helvetes problem med å fullføre hovedquest og all utforskelse før Skyrim kommer ut! ;)

 

Forutenom dette så ville jeg nok ha investert i en levitate spell ganske tidlig, ekstremt nyttig for å ta snarveier og finne hemmelige plasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...