hemo Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Er det nokon som har ei meining om kvifor Telenor valgte PPPoE? Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Aner ikke. Det er i alle fall bra tungvindt ! Henning Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Noen muligheter kan være: Med pppoe har de mulighet for brukernavn og passord pålogging. Brukere som før har brukt isdn/modem, kjenner seg igjen med oppkoblingen til telenor. Pris kan også spille en rolle (?) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 sikkert pris siden utstyret i sentralen trengte bare å oppgraderes og ikke skiftes ut Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 For å begrense Internett-bruken til kundene, selvfølgelig. Oppringningsprogrammet kobler deg av etter 20 minutter som standard. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 For å begrense Internett-bruken til kundene, selvfølgelig. Oppringningsprogrammet kobler deg av etter 20 minutter som standard. nei ikke hos oss er konstant koblet til jeg Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 For å begrense Internett-bruken til kundene, selvfølgelig. Oppringningsprogrammet kobler deg av etter 20 minutter som standard. nei ikke hos oss er konstant koblet til jeg Hæ? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Den CD-en vi fikk med vårt ADSL var ganske genial i forhold til den som kommer nå i nyere tid. Da kunne man nesten redigere på alt. Nå kan man nesten ikke forandre noe annet enn brukernavn. Det at 20 minutter inaktiv = avlogging er standard, ja, men ikke noe som er satt fast. Det kan man bestemme selv. Ser du i "egenskaper", så ser du det. det er vel den eneste boksen som kommer opp. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg hadde telenor før. koblet seg aldri av etter 20min som du sier.. Men likte ikke det systemet, nå har jeg bluecom og er mye mere fornøyd! Logger seg "automatisk" på nettet når jeg starter pcen, og trenger ikke stresse med deling av internettet hvis flere skal på.. Bare plug'n play Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 sikkert pris siden utstyret i sentralen trengte bare å oppgraderes og ikke skiftes ut Dette har ingenting med utstyret i sentralen og gjøre, grunnen til PPPoE ble valgt var at det passet rett inn i kundebehandlingsystemet til Online som inntil ADSL kom kun baserte seg på oppringt med brukernavn og passord. Dette er hvertfall den forklaringen folk i Telenor har gitt og den ser jo logisk nok ut.. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Er det nokon som har ei meining om kvifor Telenor valgte PPPoE? Enkelt for brukere som ønsker å "koble" ned når de ikke bruker inet? Har ingen problem med pppoe, i XP er det jo støtte direkte slik at du ikke trenger noe driver/program. Samme i linux :-) Lenke til kommentar
kongefritt Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 og for de som ikke har xp, så er raspppoe et genialt program! tilogmed telenor kundeservice anbefaler den istedenfor cden.. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 ..for PPPoE gjev ikkje noko fordel mtp. yteevne, responstid, el.l? Eller kanskje det kan tenkast at det er noko innover i nettet til Telenor som drar fordel av dette PPPoE-tullet? Hmm... Kundesystemtilpassa... av/på (disable/enable NIC e lika kjapt)... samma som før? hmm... Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Mye enklere å kontrollere bruk, evt. begrense denne.. max 1gb per mnd feks. Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Den CD-en vi fikk med vårt ADSL var ganske genial i forhold til den som kommer nå i nyere tid. CD'en som følger med Telenor ADSL fungerer best som øl-brikke eller kanskje som freesbee? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå