twixer Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hei! Jeg har et problem med PC'en min der den skrur seg av når jeg ser på youtube filmer, VLC media player, TV2 Sumo og lignende. Når jeg starter den opp har jeg fått feilmeldingen System 32 finner ikke framedyn.dll filen. PC'en skrur seg av og når jeg skrur den på igjen får jeg blåskjerm. Jeg må skru den av og på 5-10 ganger og når jeg kommer igjennom så står den i et slags modus der jeg må velge profil 1 eller 2, men klarer ikke å trykke på noen av delene Når jeg kommer inn i Windows og jeg får på nytt feilmelding på at framedyn.dll ikke finnes. Av og til så kommer det at Windows lisensen ikke er gyldig og at den på aktiveres (?) Og når jeg prøver å formatere den så får jeg ikke startet opp fra CD-ROM. Der står at jeg skal trykke på en knapp for åstarte fra CD ROM, men det klarer jeg ikke uansett hva jeg trykker på. Etter det så kommer jeg inn i det moduset jeg snakket om der jeg må velge Profil 1 eller 2. Jeg klarte nettopp å få bort det problemet med at "framedyn.dll ikke finnes" for jeg lastet et Windows-FIX program og det problemet er løst :-) Noen tips om hva jeg kan gjøre for å formatert den eller fikset den? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Sjekk først om du kommer deg inn i Sikkermodus: Restart maskinen på vanlig måte Trykk mange ganger på F8 rett før Windows starter å laste inn. Velg alternativet Sikkermodus. Til slutt logger du deg inn på brukeren din, og velger det passordet du pleier å bruke. Merk: I noen tilfeller logger Windows seg inn på en bruker automatisk, og du trenger da ikke å skrive inn brukernavn eller passord. Gi tilbakemelding på om dette fungerte, så ser vi hvor vi skal gå videre. Endret 26. oktober 2011 av r2d290 waits for alice Lenke til kommentar
twixer Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Sjekk først om du kommer deg inn i Sikkermodus: Restart maskinen på vanlig måte Trykk mange ganger på F8 rett før Windows starter å laste inn. Velg alternativet Sikkermodus. Til slutt logger du deg inn på brukeren din, og velger det passordet du pleier å bruke. Merk: I noen tilfeller logger Windows seg inn på en bruker automatisk, og du trenger da ikke å skrive inn brukernavn eller passord. Gi tilbakemelding på om dette fungerte, så ser vi hvor vi skal gå videre. Hei! Takk for svar, men dette hjalp ikke. Kommer meg ikke inn i sikkerhetsmodus. Når jeg får blåskjerm står der noe om kritisk systemfeil. Noe med at systemet avsluttes, så blir PC'en restartet Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hmm, fikk du ikke engang opp den lista der du kunne velge "Sikkermodus"? Mulig det er en annen knapp i stede for "f8". Får du til å komme deg inn i bios? Kanskje du får til å endre boot-order der så den booter fra CD-rom før den booter fra harddisk? Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Sjekk først om du kommer deg inn i Sikkermodus: Restart maskinen på vanlig måte Trykk mange ganger på F8 rett før Windows starter å laste inn. Velg alternativet Sikkermodus. Til slutt logger du deg inn på brukeren din, og velger det passordet du pleier å bruke. Merk: I noen tilfeller logger Windows seg inn på en bruker automatisk, og du trenger da ikke å skrive inn brukernavn eller passord. Gi tilbakemelding på om dette fungerte, så ser vi hvor vi skal gå videre. Hei! Takk for svar, men dette hjalp ikke. Kommer meg ikke inn i sikkerhetsmodus. Når jeg får blåskjerm står der noe om kritisk systemfeil. Noe med at systemet avsluttes, så blir PC'en restartet Kan hende du må prøve med et annet tastatur noen tråløse tastatur virker ikke før win har startet opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå