Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

skype spørsmål om videokvalitet

Anbefalte innlegg

heihei!

jeg skyper med min kjæreste fra tyskland hele tiden, men det ender ofte opp med at jeg gir opp frustrert pga dårlig videokvalitet. Det raret er at når samtalen starter er kvaliteten god i mellom 30 sek og 1 minutt. hvis man restarter kameraene er det igjen bra i noen sekunder.

Hun ønsker å kjøpe ny laptop av denne grunn (fordi pcen hun sitter på er gammel), men jeg er uenig nettopp fordi kvaliteten blir dårlig etter noen sekunder. Akkurat som om tilkoblingen mellom oss akkurat ikke holder ,og dermed faller tl en dårligere kvalitet for å beholde god lyd. Jeg får ingen feilmeldinger dog, bare videokvaliteten som suger.

Vi har begge kjørt speedometer;

Min pc:

Nedlasting -3.5 mbit/sek

Opplasting -0.43 mbit/sek

Hennes pc:

Nedlasting - 8 mbit/sek

Opplasting - 0.8 mbit/sek.

Hr det noe å si at jeg sitter her i oslo og hun helt i sør av tyskland når begge har helt greie linjer? bør kunne forvente god kvalitet...

Takk til alle som kan tenke seg hvor feilen eller mangelen ligger

takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

All videostreaming uten buffring (hvilket naturligvis er umulig i noen særlig grad i realtime overføring) er også ekstremt følsom for pakketap, pingspikes og annen form av generell ustabilitet. Dette er noe du ikke nødvendigvis merker så mye til i vanlig surfing dog, men hvis f.eks. skype mister kotnakten i et par sekunder pga. linjen er ustabil så har den en tendens til å resette seg tilbake ned til minimal kvalitet og så forsiktig forsøke å krype segoppover i kvalitet igjen.

Du må gjerne prøve med en annen videokient, men hvis det er noe linjerelatert (på enten den ene eller andre enden) så vil du fort merke nøyaktig samme type problemer uansett klient.

Å feilsøke etter slik ustabilitet er jo dog ganske tidskrevende og krever en del teknisk innsikt - og er et eget tema for seg selv. Jeg håper du finner ut av det - så får du heller spørre videre om du trenger mer spesifikk hjelp senere :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...