Reeve Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hei Da jeg var ferdig i Forsvaret gikk jeg et par måneder på NAV, og betalte skattepenger på det jeg mottok fra dem. Nå har jeg begynt å studere og for lengst sluttet med NAV, men har funnet meg deltidsjobb ved siden av studiene og trenger derfor skattekort. Siden det kun er i overkant av 2 mnd igjen av året vurderer jeg å bestille frikort i stedet for skattekort, dette fordi jeg ikke har hatt noen reell inntekt i 2011. Spørsmålet er om det siste er sant. Jeg har ikke hatt noen jobb i 2011, men de tre første månedene var jeg inne til førstegangstjeneste og mottok vanlig dagsats derfra, i tillegg til dimisjonsgodtgjørelsen. Etter dette har det vært et par måneder på NAV. Kvalifiserer noe av dette seg som "vanlig" innekt, som kan bety at jeg likevel må bestille vanlig skattekort? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Trolig mottok du dagpenger etter at du gikk ut av Forsvaret. Dette er skattepliktig personinntekt, og det er godt mulig du derfor har tjent nær opp til eller mer enn frikortgrensen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Alt du har fått utbetalt fra forsvaret er dog skattefritt. Har du papirer på hvor mye du har fått fra NAV, g hvor mye du har betalt i skatt? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Ja, det har jeg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Bruk skatteetaten.no sine skattekalkulatorer. Skriv inn hvor mye du har betalt i skatt, hvor mye du har tjent, og hvor mye du regner med å tjene resten av året. Så får du et prosentkort i posten. Ellers får du jo tilbake det du har betalt for mye neste år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå