Devy90 Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 kristiansand dyrepark Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hei og velkommen på Digit. Jeg synes det var et bedårende vakkert ansikt på dette dådyret, eller hva det er Tror nok dette kunne blitt spennende med et tettere utsnitt. Skjønner at du ikke har så mange objektiv, så det var ikke mulig å zoome inn mer. Men ikke fortvil, du kan ha mye morro med det objektivet du har. Men det du kunne gjort var å beskjære bildet ditt slik at bare hodet ble igjen. Biledfila de er jo ganske stor, og bilder er forholdsvis skarpt, så det hadde gått bra. Jeg vet ikke hva slags redigeringsprogram du har, men du har sikkert mulighet til å beskjære bildene dine. En annen ting er at jeg ser eksponeringstiden dine er 1/80. For å være sikker på at bildet blir skikkelig skarpt, bør du ikke ha lengere eksponerigstid en 1/125. For å få til det, må du ha en større blenderåpning. Ser at du har f/6.3 på dette bildet. Hvis du hadde valgt en større blender ville du fått kortere eksponeringstid. Lykke til videre - gleder meg til å se flere bilder fra deg Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Fint uttrykk og vinkling Ellers sier vel Wasco det meste, men jeg ville nok ha nøyd meg med å beskjære i høyre side og litt i toppen - syns absolutt at kroppen av dyret gjør seg godt her. Ideelt sett ville jeg også hatt med hele bena, men slik det er nå ville jeg kanskje tatt bort litt mer i bunnen også. Når det gjelder skarpheten kan du også gjøre en del i etterbehadnlingen - lukkertiden tatt i betraktning er dette slett ikke verst. Lenke til kommentar
Devy90 Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 Fint uttrykk og vinkling Ellers sier vel Wasco det meste, men jeg ville nok ha nøyd meg med å beskjære i høyre side og litt i toppen - syns absolutt at kroppen av dyret gjør seg godt her. Ideelt sett ville jeg også hatt med hele bena, men slik det er nå ville jeg kanskje tatt bort litt mer i bunnen også. Når det gjelder skarpheten kan du også gjøre en del i etterbehadnlingen - lukkertiden tatt i betraktning er dette slett ikke verst. eg kan vær enig i å beskjæra bilde, men noke videre redigering enn da like eg ikkje like best naturlige bilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg