Itw Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Hei Har akkurat formatert maskinen. Dette er en eldre maskin, bitte lite hovedkort,med 2 s-ata og en 2,5" ide disk. Har akkurat fått formatert maskinen, og installert xp, med alt av drivere osv. Fungerer utmerket. Ettersom maskinen ikke har noen cd-rom har jeg bare satt i en s-ata cd rom for og få installert xp via cd. Men nå når jeg skrur av maskinen og kobler fra cd-romen får jeg kun blåskjerm under oppstart. Men kobler jeg i cd-romen uten plate i går oppstarten uten problemer og xp fungerer. I bios har jeg satt at harddisk er første boot enhet, og ingenting annet, funger med cd-rom koblet opp, men ikke uten. Forslag? Er på tur ut døra på jobb med maskinen, men fungerer jo ikke som planlagt. Er forresten maskinen som konterolerer video osv til ROV'n (Miniubåten) Endret 26. oktober 2011 av Itw Lenke til kommentar
The_Mentalist Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Det første som slår meg er master/slave settings i BIOS? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Ja nå velger jeg, at kun hdd er boot device, og disable på alle andre alternativer... Kan prøve og disable s-ata da den ikke er i drift? Har nå tatt en snarvei og laget utlagt tarm på pc'n med s-ata strøm og s-ata ut gjennom vifte hullet, så kan cd-rom ligge vedsiden av. Lenke til kommentar
The_Mentalist Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Ser du noe som helst tegn til at xp starter opp i det hele tatt, eller kommer bluescreen med det samme bootsequence starter? har du prøvd å startet i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Ja hsr testet med sikkerhets modus, men samme problemet. Går i bluescreen rett etter valget om sikkerhetsnodus. Lenke til kommentar
The_Mentalist Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 hmmmf.... Prøv å ta ut "klokkebatteriet" på hovedkortet, vent noen sekunder å sett det inn igjen.. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Har prøvd og restte i bios uten noe hjelp, kan selvfølgelig prøve batteriet og, men lurer på om det er noe i registret til win som kan surre, eller om det er bios relatert? Må vell bare begyne med det enkleste og feilsøke altså bios. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Har du sjekket harddisken? Og er harddisken IDE (og koblet riktig[anbefalt CS og lengst ut på signalkabelen])? Har du sjekket minnet? Hvilken bluescreenkode får du. Den er viktig for å kunne snevre inn feilmulighetene. Søk med feilkoden på Google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå