vet ikke helt Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Lurer fert på hvilken port jeg skal opne for å få snakke i Msn Messenger. Jeg bruker både 6.0 og 4.7 (følger med Windows XP) jeg har prøv og åpne port 1863 men det funket ikke :x noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 For øyeblikkelige meldinger Hvis nettverksbrukerne skal kunne kobles direkte til øyeblikkelige meldingstjenester, må du gjøre følgende: Åpne utgående TCP-forbindelser til Port 1863 på proxy-serverne Fortelle nettverksbrukerne hvilken type proxy-server nettverket bruker (HTTP, SOCKS4 eller SOCKS5) og gi dem de nødvendige detaljene (servernavn, portnummer osv.) slik at de kan fylle inn denne informasjonen i kategorien Tilkobling i dialogboksen Alternativer (Verktøy, Alternativer) Kontrollere at det interne lokalnettet har tilgang til DNS-serverne (domenenavnsystem) for å løse navn på eksterne verter, for eksempel messenger.msn.no For filoverføring Både inngående og utgående TCP-tilkoblinger bruker portene 6891 til 6900. Dette tillater opptil 10 samtidige filoverføringer per avsender. Hvis du bare åpner port 6891, kan brukerne bare foreta én filoverføring om gangen. TCP-portene må konfigureres slik at sockets på en port er åpne for utvidede tidsperioder. Obs! Filoverføring vil kanskje ikke fungere hvis du er bak en enhet for nettverksadresseoversetting (NAT). Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 dette er jo litt bofus i v6. da... Mannen lurer forresten på hvilke porter man trenger for voice edit; gutten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå