Kosta Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Vurderer disse to pcene. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=647343 og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647628. Hvilke av dem er best og gir mest for pengene. Skal bruke den hjemme og på skolen. Surfing, film og litt spill. Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 De har omtrent like god ytelse. Vil vel påstå at ASUS har en bedre kvalitet på sine produkter. Om den er verdt de ekstra 500kr er en anna sak.. Hadde nok kjøpt Acern, bare pga tilbudet Lenke til kommentar
Pius Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Begge er neste lik spesifikasjonsmessig, ville gått for 5750G pga prisen. Begge greier fint å kjøre f.eks LoL eller Black Ops på ganske høye innstillinger, hvis du f.eks skrur ned skygge effekter. De er ganske tynne begge to, og har ganske god batteritid pga optimus (4t+) NB! Den blir varm under gaming, men ikke så varmt at den skrur seg av. Lenke til kommentar
Kosta Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Takk for hjelpen. Hva med at Asusen har 8Gb RAM, mens Acern har 6Gb RAM. Vil dette ha noe å si på ytelsen? Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Takk for hjelpen. Hva med at Asusen har 8Gb RAM, mens Acern har 6Gb RAM. Vil dette ha noe å si på ytelsen? Ikke i spill. Men om du bruke f.eks photoshop og mange fagrelaterte programmer på skolen (og har omtrent alt oppe samtidig) KAN 6GB bli snaut. Noe jeg tviler på at det vil. Lenke til kommentar
JulianR Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Legg merke til at skjermkortet til Asus'en er bedre. 2GB kontra 1GB i Acer'en. Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Legg merke til at skjermkortet til Asus'en er bedre. 2GB kontra 1GB i Acer'en. Nei. Lenke til kommentar
JulianR Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Legg merke til at skjermkortet til Asus'en er bedre. 2GB kontra 1GB i Acer'en. Nei. Nei? Har jeg misforstått? Innbilte meg at 2 er bedre enn 1, men jeg har ikke så veldig peiling. Vil du utdype? Lenke til kommentar
Pius Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) VRAM vil ikke påvirke ytelsen, og hvis den gjør det så er det MINIMALT. Spessielt på den oppløsningen, så vil du ikke merke forskjell. VRAM kan hjelpe ved spill der du har på høy AA og AF (da snakker jeg om 1920x1080p), men det greier ikke selve GPU på disse å takle uansett. Det du bør se på skjermkort for bærbare er memory bus og hastighet på minne og kjernen enn hvor mye vram de har. Nvidia/AMD spyr ut low end skjermkort med 1GB+ lett, men det betyr ikke at de er bedre. En GT520m med 2GB Vram er dårligere enn GTX560 1.5GB, ikke bare fordi GTX560 har raskere kjerne og minne, men fordi den også har 192bit memory bus ifh. til GT520 sin 128bit memory bus. Endret 26. oktober 2011 av Pius Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Legg merke til at skjermkortet til Asus'en er bedre. 2GB kontra 1GB i Acer'en. Nei. Nei? Har jeg misforstått? Innbilte meg at 2 er bedre enn 1, men jeg har ikke så veldig peiling. Vil du utdype? Nå ble det utdypt ganske bra her, men kan gjøre det litt enklere. Det er det samme grafikkort i begge pc'ene hvis du ser nærmere, men den ene har en versjon med 2gb. Jeg kan forklare det så enkelt så mulig: Støtte for flere skjermer. Lenke til kommentar
Pius Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Bedre støtte for flere skjermer* Ville heller skrivd dette siden begge har muligheten til å ha flere skjermer, men at den med større vram vil ha en fordel ved flere skjermer. (Men forsatt minimalt! :L) Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Bedre støtte for flere skjermer* Ville heller skrivd dette siden begge har muligheten til å ha flere skjermer, men at den med større vram vil ha en fordel ved flere skjermer. (Men forsatt minimalt! :L) Hahahahahaah, så ikke den skrivefeilen. Takk for rettelse! Lenke til kommentar
Kosta Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Det ble Acer Aspire 5750G på meg. Hatt den i snart en uke nå. Ganske fornøyd med valget. Den blir som Pius sa, ganske varm under gaming. Har spilt Mafia 2, og høyre hånd kjenner litt varme etterhvert. Men ikke noe særlig problem. Regner med ASUS pcen også ville blitt ganske varm under spilling? Bør kanskje investere i en cooling pad? Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Kjølebrett anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå