Gå til innhold

Hva er mørkekjøring?


Anbefalte innlegg

Sånn har det alltid vært. Når jeg kjørte opp i 1997 var vi 4 elever i bilene, og 2 lærere (2 skolebiler til sammen).

 

Vi kjørte til en skogsvei uten gatelys, så stilte lærerem i den andre bilen seg opp langs veien i mørk jakke uten refleks, mens vår lærer kjørte og viste oss hvor kort avstand han plutselig dukket opp på. Kontra hvis han hadde lys jakke eller refleks. Og vi ble quizzet på hvor lang avstand man burde blende ned for fotgjengere og slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte en veldig ny Porsche Cayenne, så jeg skjønner det godt :p

Vil det si at du kjørte opp med automatgir?

 

Vil det være de samme ''elevene'' som jeg var på trafikalt grunnkurs med der? Eller vilt fremmede?

Det er ganske sannsynlig at du har noen av dine medelever med.

 

Jeg har sosial angst og derfor liker jeg å være med folk jeg kjenner fra før og føler meg trygg på...

Sosial angst er en "folkesykdom" i Norge som halve landet sliter med. Ignorer det.

 

De kjørebevispapirene kan ikke skade å ta med. Det er bare å følge med på hva kjørelæreren sier. Trenger i grunn bare å ha vært med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tatt trafikalt grunnkurs, skal nå ta mørkekjøring, trenger jeg å ta med noe bevis på at jeg har vært med på kurset? Hvordan vet jeg hvilken bil jeg skal inn i?

 

Det skal ikkje være nødvendig då kjøyreskulen nok har oversikt over kva du har tatt. (Du trenger eigentleg ikkje traffikalt grunnkurs for å ta mørkekjøyringa då du mest sannsynlig ikkje skal kjøyre sjølv). Men dersom du er usikker så er det berre å ta med dokumentasjonen, den tar ikkje mykje plass.

 

Eg rekner med at du får informasjon om kva bil du skal inn i når du møter opp, mest sannsynlig sitter du på med den vanlige kjøyrelæraren din.

 

Alt du treng å gjere er å møte opp på avtalt plass til avtalt tid.

Lenke til kommentar

Nei, er 99% sikker på at jeg skrev riktig. Men vil bare vite hva som skjer hvis jeg skrev noe galt. Jeg har tatt trafikalt grunnkurs, og hvis jeg blir innkalt igjen, så er det bare å si at jeg alleredet har vært på det og at de kan se i arkivet eller noe slikt og se det sammenlignet med det jeg skrev på trafiks grunnkurs, og finne feilen osv...???

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...