Gå til innhold

GTX 285 problemer

Saint Anger

Anbefalte innlegg

Hadde et XFX GTX 285 kort fra før som funker. hadde litt problemer i begynnelsen når jeg satte i et EVGA GTX 285 for å ha de i sli. Først fant ikke PCen EVGA kortet, men etter litt knoting ordnet det seg. SLI ville ikke bli slått på og fjernet ett eller begge kortene sine drivere når jeg prøvde på det. Tenkte jeg skulle prøve å bytte plass på kortene, men EVGA kortet gir ingen signaler til skjermen i det heletatt. Da tok jeg ut XFX kortet og startet EVGA kortet alene i PCen. Den har fortsatt ikke signal.

Jeg prøvde EVGA kortet i begge mine gamle socket 775 PCer og der funker kortet uten problemer. Jeg skjønner ikke hvorfor min nye PC ikke får signaler fra EVGA kortet. Har alle 6 pins strømkabler koblet til. Noen som vet?

Her er mine deler:

Intel® Core™ i5-2500K Processor

Asus z68-v pro

corsair vengeancetm ddr3 1600mhz 8gb cl9

corsair ax 1200w Strømforskyning

corsair h80 hydro series Vannkjøler

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelte kombinasjoner av skjermkort og hovedkort fungerer ikke så bra vil jeg tro.

Fikk EVGA kortet til å funke alene i slot 2. Det forklarer da hvorfor jeg fant det i sli, med XFX kortet i slot 1. Vet fortsatt ikke hvorfor det ikke vil funke i slot 1 og hvorfor ett eller begge kobles ut når jeg prøver å slå på SLI. Hadde tenkt til å kjøpe 2 GTX 6xx når de kom for SLI og 3 skjermer, men den planen begynner å se dårlig ut :/

Lenke til kommentar

Du kan forsøke å oppdatere hovedkortets BIOS.

Denne burde oppdateres like ofte som drivere den dag idag grunnet øket kompleksitet og mye rare bugs, spesielt har ASUS hatt merksnodigheter angående PCI-E i det siste.

Hadde visst kommet en ny bios for et par uker siden. da har jeg oppdatert, men har enda samme problem. Har lest og lest på nettet og det eneste jeg ikke har prøvd er å slå av windows activation saken og flashe bios på skjermkortene. Har sett etter bioser til de, men finner ikke lik bios versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...