Gå til innhold

Valg mellom Iphone 4S, Samsung GS 2 eller HTX Sensation XE?

HSG300

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå for øyeblikket en HTC Hero som begynner å bli litt for gammel for meg (ganske treg).

Jeg tenkte å kjøpe meg en ny mobil til ca. 4000-5000kr.

Jeg har god erfaring med android og liker det veldig godt, men jeg må si at jeg liker iphone også (har en ipod touch, en av de eldre). Har sett på både Samsung GS2, Iphone 4S og HTC sensation XE. Problemet er at jeg ikke klarer å velge mellom disse 3 mobilene. (kom gjerne med andre forslag hvis dere mener det er noen som er bedre.) :)

Jeg hører litt på musikk, surfer veldig mye, laster ned endel apps og ser litt på filmer og tv-serier.

Iphone 4S

+ Veldig stilig design og ganske tung, noe som gir følelsen av kvalitet. Samt godt operativ system med masse apps.

- Syntes skjermen kunne vært litt større, men det er jo så klart en oppgang fra htc hero sine 3.2 tommer. Redd for at det kommer en iphone 5 rett rundt hjørnet!

Samsung Galaxy S2

+ Har en utrolig skarp og fargerik skjerm. Ekstremt kraft innmat. (Har prøvd den). Den billigste av de 3 mobilene også.

- Litt plastikk aktig og altfor lett til å føles ut som skikkelig byggekvalitet. Moren min har den også :p

HTC Sensation XE

+ Stor og flott skjerm, men ikke helt opp til SGS2. Veldig god byggekvalitet og digger designet. Har veldig god erfaring med HTC, og HTC sense. Liker også det at mobilen har en forbedret musikkspiller av dr.beat.

-Det er fortsatt en veldig kraftig mobil, men den har litt lite internminne syntes jeg. (eller vil jeg legge lite merke til dette?) Samtidig liker jeg å prøve noe nytt. (Har en htc hero fra før).

Trenger hjelp til hvilke mobil jeg bør velge?!?!?

PS. prisen mellom mobilene spiller ingen rolle, selvom det så klart er et +, men det kommer som siste prioritering i rekkefølgen.

Takker for alle svar :)

Endret av HSG300
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samsung Galaxy S2

+ Har en utrolig skarp og fargerik skjerm. Ekstremt kraft innmat. (Har prøvd den). Den billigste av de 3 mobilene også.

- Litt plastikk aktig og altfor lett til å føles ut som skikkelig byggekvalitet. Moren min har den også :p

Det er bare å skifte ut batteri til et 3500MhA, så får du en tyngre tlf, men også tykkere. Eventuelt skift til 2000MhA batteri som ikke gir særlig merkbar økelse i tykkelse, men med noen gram ekstra.

Selv føler jeg den ikke plastikk-aktig (kun når jeg tar av deksel) - fordelen med å bruke plastikk er jo nettopp det med kvaliteten - den er bedre i kvalitet, så kvalitets-følelsen er en irrasjonell følelse som ikke stemmer med virkeligheten ;)

Selv er jeg meget godt fornøyd med den. Det er ikke uten grunn den er kåret til årets beste tlf av Eisa heller da - årets beste tlf og billigst - valget skulle rasjonelt og logisk ikke være så vanskelig ... men det er ikke alltid DET er i sentrum bestandig da ;)

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Eier en galaxy s2. Kjempe fornøyd med den. Skjermen, som du sier er helt fantastisk, kjører HD filmer plettfri også!Som personen nevnte over, du kan bare kjøpe et større batteri så er det fikset. Derimot finnes kule vent case til mobilen som gjør den litt tykkere og ser ganske fancy ut på min mobil ivatfall.

Link: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31WmOQFSRSL._SL500_AA300_.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...