Gå til innhold

Designprosjekt Mediasenter-kabinett

Kriterier  

11 stemmer

1. 1. Hva vektlegger du?

• Plass til stort skjermkort
    • Plass til mer enn 3 harddisker
    • Enkel montering/ lett å komme til
    • Spennende og uvanlig design
      0
    • Minimalistisk og stilren design
    • Kabinettet får plass i TV-hylla
    • Integrert IR mottaker
    • Plass til standard ATX PSU
    • Plass til vanlig(5 1/4") størrelse Blu/dvd -spiller
      0

Anbefalte innlegg

Hei! Er i startfasen av et designprosjekt i skolen, med mål om å utforme et kabinett for mediasenter-PC

Har selv et slikt kabinett som jeg bare er delvis fornøyd med, og lurer på om noen andre her har erfaring med hva som har irritert, eller hva man har likt og vektlegger. Kom gjerne med innspill og stem over :yes: Ikke stem på alt da ;)

PS! Jeg legger til nye stemmealternativer så kom med forslag :new_woot:

shuttle_xpc1000x665.186x124!.jpg

Endret av lankeveil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilrent og lite kabinett er et pluss. Gjerne et som er på størrelse med en vanlig forsterker, så det glir rett inn i forsterkerbenken.

Veldig enig :thumbup:

Ble veldig overrasket da mitt nåværende kabinett viste seg å være for høyt til å passe inn i hylla.

Lenke til kommentar

Ok lagt til integrert IR! :D

Når det gjelder PSU.. Er dette bare en adapter? Eller er det en mini itx PSU med adapter?

Det er en liten strømforskyning, men er liten vits. De er dyr, og vanskelig å få tak i dem i Norge. Vanlige strømforskyninger funger fint til media pc'er pga at hw trekker så lite effekt. Man trekker oftest så lite effekt at strømforskyninger nesten er lydløs.

Lenke til kommentar

Ok lagt til integrert IR! :D

Når det gjelder PSU.. Er dette bare en adapter? Eller er det en mini itx PSU med adapter?

Det er en liten strømforskyning, men er liten vits. De er dyr, og vanskelig å få tak i dem i Norge. Vanlige strømforskyninger funger fint til media pc'er pga at hw trekker så lite effekt. Man trekker oftest så lite effekt at strømforskyninger nesten er lydløs.

Er ikke dyrt: http://www.iwill.no/Hovedkort+ITX+%25252F+IPC.141/Tilbeh%F8r.145/Iwill+IWI-H33+160W+DC%25252FDC+12V+TINY+PSU+%28mini-ITX%29+m%25252F120W+adapter.1830.html

Lenke til kommentar

For mange er WAF parameterne viktig (wife acceptance factor). Selv om ikke det er et problem for meg vil jeg likevel ha noe som er så lite som mulig. Dessverre finnes det alt for få alternativer, eneste OK jeg har sett er https://prisguiden.no/produkt/antec-isk-100--152099.

Den kan stå alene i en hylle, under TV'en eller festes bak på TV'en. Og viktigst av alt etter min mening, det ser ikke ut som en PC.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil si at 500 kr + frakt er dyrt for den lille dingsen der.

Om du klarer deg med mindre W er det billigere. Det
I tillegg må man ha en ekstern AC/DC strømforskyning som forer den der med 12 volt.

Eh... Tror du må kikke hardere....

Iwill IWI-H33 160W DC/DC 12V TINY PSU (mini-ITX) m/60W adapter

adapter = AC/DC omformer

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...