Gå til innhold

Ny budsjett gaming-PC deler

Anbefalte innlegg

Hei,

Holder på å bygge gaming pc med budsjett på 3000-3500. PC'en er beregnet på spill som kommer i nærmeste framtid, som f.eks. Diablo 3. Forventer ikke å kjøre spill på ultra high.

Leter etter hovedkort, skjermkort, minne og prosessor. Delene må være tilgjengelig fra datakjeden og må være på lager, og det minsker mulighetene en god del. På tross av det har jeg funnet fram noen deler som virket greie:

ASUS M5A97 PRO

AMD CPU PHENOM II X4 955 BLACK EDITION

CORSAIR Vengeance™ DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kit

SAPPHIRE Radeon HD 6870 1GB GDDR5 "FleX"

Fungerer delene sammen? Er det noen flaskehalser? Hvor stor powersupply burde jeg beregne på akkurat dette oppsettet; 500-600w? Er FleX kortet verdt hundre kroner fra et vanlig SAPPHIRE HD6870 1 GB PCI-E Full retail?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva betyr egentlig lite på Sapphire kortet? Hvis det er snakk om minimale forskjeller på kortene foretrekker jeg å gå ned i pris på grunn av budsjettet. Hvis jeg bytter til lite-kortet kan jeg kjøpe strømforsyning på samme bestilling som hadde vært utrolig greit.

Fant COOLERMASTER GX 450W som ble testet på hardware og virket veldig grei.

Har ikke mulighet å kjøpe privat, desverre.

Lenke til kommentar

Hva betyr egentlig lite på Sapphire kortet? Hvis det er snakk om minimale forskjeller på kortene foretrekker jeg å gå ned i pris på grunn av budsjettet. Hvis jeg bytter til lite-kortet kan jeg kjøpe strømforsyning på samme bestilling som hadde vært utrolig greit.

Fant COOLERMASTER GX 450W som ble testet på hardware og virket veldig grei.

Har ikke mulighet å kjøpe privat, desverre.

Lite betyr kanskje at det er litt mindre. Det er klokket til 920MHz, så det vil faktisk yte litt bedre.

GX-serien fra Cooler Master er rimelig bob-bob, hold deg unna og gå for en strømforsyning med bra omdømme så kan du bruke den i fem-sju år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...