Gå til innhold

[iPhone 4] Knust glass. Hvilket repair kit?

Madeo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært så uheldig å knuse glasset foran på min iPhone 4.

Har søkt litt rundt, og funnet diverse "repair kits" som gjør at jeg kan bytte skjerm selv (er student, har ikke råd til å betale masse for at noen andre skal fikse den).

Det jeg lurte på er om noen her har erfaring selv med å bytte skjermer osv, og om noen kan anbefale meg hvilke "kits" jeg trenger? Er veldig mange forskjellige ting, og jeg trenger vel bare glass (?).

mvh Magnus

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Borat_Great_Success.jpg

Og sånn ontopic, er ganske vanskelig å skifte front på iPhone 4 - men be my guest. Værste som kan skje er at du kortslutter hovedkort eller ødelegger deler av telefonen, så du må bestille flere deler, evt ny telefon.

Min mening er i allefall å sette bort jobben til noen som kan det, om du ikke har mye erfaring. Har du ikke råd? Neivel, spar penger eller kjøp deg en billig telefon.

Lenke til kommentar

Min mening er i allefall å sette bort jobben til noen som kan det, om du ikke har mye erfaring. Har du ikke råd? Neivel, spar penger eller kjøp deg en billig telefon.

Hadde jeg ikke trodd at jeg kunne klare det, hadde jeg aldri spurt om hjelp til enkle ting. Jeg er i stand til å se på youtubefilmer ja, men jeg vet ikke nøyaktig HVILKET kit jeg trenger.

PerOpusen:

Beklager at jeg ikke har tenkt til å kaste tusenvis av kroner på andre, når jeg kan kjøpe deler for 100-200 kr og gjøre det selv. Så lenge man passer på hva man gjør, og passer på å jorde seg selv i ny og ne, skal dette gå helt fint.

Er det noen andre der ute, som kan svare på det jeg lurer på? (anbefaling av kits)

Jeg vil gjerne ikke ha flere drittsvar.

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke trodd at jeg kunne klare det, hadde jeg aldri spurt om hjelp til enkle ting. Jeg er i stand til å se på youtubefilmer ja, men jeg vet ikke nøyaktig HVILKET kit jeg trenger.

PerOpusen:

Beklager at jeg ikke har tenkt til å kaste tusenvis av kroner på andre, når jeg kan kjøpe deler for 100-200 kr og gjøre det selv. Så lenge man passer på hva man gjør, og passer på å jorde seg selv i ny og ne, skal dette gå helt fint.

Er det noen andre der ute, som kan svare på det jeg lurer på? (anbefaling av kits)

Du betaler ca 4-600,- kr for jobben og 600-1000 for front. Ikke kjøp billig fake front på Ebay, da de får fort riper og kan lett knuse (og siden du tydeligvis er litt klomsete av deg..)

Hva du kaller drittsvar vet jeg ikke, men jeg gir deg konstruktive svar (noe man forøvrig ikke ser så ofte her inne.) Forøvrig har du sikkert tilgang på Google. Du er ikke den første til å knuse en iPhone desverre.

Endret av PerOpusen
Lenke til kommentar

Det grunnleggende spørsmålet er egentlig enkelt:

hvordan finner jeg ut om LCD, trykkføler og glass er ødelagt?

Jeg ser hele bildet -> LCD er jo da bra

Jeg kan bruke den helt fint -> trykkføler er helt fin

Men det ytterste glasset er fortsatt knust. Noen som vet om det går ann å bytte kun den ene delen?

mvh Magnus

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at dette er den rette måten å spørre om hjelp på.

Jeg skal slutte å la det gå utover forumbrukerne at jeg har knust mobilen min..

Poenget mitt er at jeg har et relativt direkte spørsmål; Nemlig om noen har gjort dette før, har kit og anbefale, og vet hvordan jeg finner ut hvilket kit jeg trenger.

Lenke til kommentar

Jeg ser hele bildet -> LCD er jo da bra

Jeg kan bruke den helt fint -> trykkføler er helt fin

Men det ytterste glasset er fortsatt knust. Noen som vet om det går ann å bytte kun den ene delen?

Fra denne siden:

"The iPhone 4 Front Glass Digitizer and LCD is manufactured as one unit. Apple has used epoxy strength adhesive to adhere the LCD to the digitizer. This design change was made to completely solve the issue with dust and derby accumulating between the glass digitizer and the LCD. Their is no way to remove the glass digitizer from the LCD without causing damage and grief, period.

**Beware many internet sites and companies will try and sell you a cheap quick fix. Their is no cheap solution at the moment, you will have to purchase the glass digitizer and LCD as one unit assembled."

Samme sted lister også opp tilgjengelige iPhone 4-deler.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at dette er den rette måten å spørre om hjelp på.

Jeg skal slutte å la det gå utover forumbrukerne at jeg har knust mobilen min..

Så hold kjeft da.

" Poenget mitt er at jeg har et relativt direkte spørsmål; Nemlig om noen har gjort dette før, har kit og anbefale, og vet hvordan jeg finner ut hvilket kit jeg trenger."

Dette har jeg alt svart deg på. Tygg litt på ordet kit, hva tror du det innebærer?

Lenke til kommentar

@ PerOpusen: Ingen vits i å bli så himla ufin!

Han ber om råd til hvordan gjøre det og hvor man kan få kjøpt et rep-sett, (kit) da er det ingen vits i å komme med bare kritikk..

On topic igjen.

Jeg kjenner en som har skifta på en del telefoner, og han sier at det ikke er noe stor sak hvis du er glad i litt småfikling og har finmotorikken i orden, men ta deg god tid de første gangene :)

Edit: Kit er jo et sett med deler du trenger for å gjøre jobben selv ;)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...