dimdal Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hei! Jeg forsøker å få til følgende ved bruk av jQuery: Bruker skal generere en HTML-email basert på egendefinert input. 1. Brukeren presenteres med en rekke felter hvor han skal skrive inn verdier som deretter skal settes direkte inn i en ferdig HTML-mal (i hovedsak tekster). 2. Ved et knappetrykk skal brukeren få presentert hvordan det hele blir seende ut, før han enkelt skal kunne laste ned den ferdige HTML-filen som skal brukes som e-post. Hvordan gjør jeg dette enklest mulig? Må jeg bruke f.eks. PHP, eller kan det la seg gjøre med kun javascript? Eventuelt hvordan? På forhånd takk Lenke til kommentar
phenalor Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) om du kun skal fylle ut en ferdigdefinert mal med verider fra input-felter, klarer du deg nok med javascript. problemet er om du ma ha en nedlastbar fil, da ma du nok bruke php, eventuelt med ajax. ekempel: (knapp).addEventListener('click', function() { (felt1).innerHTML = (input1).value; ... ... ... }); Endret 26. oktober 2011 av phenalor Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Flott! Neida, trenger ikke en nedlastbar fil - men trenger at man kan både se resultatet og hente ut HTML-koden fra en tekstboks. Mailen som skal forhåndsvises kan jeg eventuelt presse inn i en div, men koden må jeg ha slik at den enkelt kan kopieres ut og limes inn i en ny fil. Men; Utfordringen min er at jeg ikke klarer å sette inn verdier i en <textarea>. Når jeg med jQuery velger ID-en til elementene jeg skal sette inn variabelverdiene i, så skjer det ingenting. F.eks. ligger det i textareaen: <textarea> <div id="verdi"></div> </textarea> Og jeg bruker følgende jQuery-kode til å sette inn verdien: $('#verdi').html(inputvariabel); Men ingenting endres i det som ligger innenfor textarea. Hva gjør jeg galt? Skisse: Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Men; Utfordringen min er at jeg ikke klarer å sette inn verdier i en <textarea>. Når jeg med jQuery velger ID-en til elementene jeg skal sette inn variabelverdiene i, så skjer det ingenting. F.eks. ligger det i textareaen: <textarea> <div id="verdi"></div> </textarea> Og jeg bruker følgende jQuery-kode til å sette inn verdien: $('#verdi').html(inputvariabel); Men ingenting endres i det som ligger innenfor textarea. Hva gjør jeg galt? Du kan vel ikke ha en div inne i en textarea?! Sett id'en på textarea i stedet. I jQuery-linjen antar jeg du må sette text, ikke html. Har ikke gjort noe sånt før, men ville prøvd det.. Interessant å løse dette i ren JavaScript forresten. Har aldri tenkt på denne muligheten før, men bør funke.. Endret 27. oktober 2011 av torbjørn marø 1 Lenke til kommentar
phenalor Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Har desverre ikke noen erfaring med jQuery, men om du lurer pa hvordan man kan fylle et textfelt med html'en som ble generert, tipper jeg dette vil funke: (textarea).value = (generert HTML rotnode).innerHTML; Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Hei folkens, og takk for masse hjelp! Nå har jeg snart en ferdig løsning, dog er det sikkert mye rotete og vanskelig kode i forhold til slik det bør gjøres. Tror jeg må lete opp en god tutorial på hvordan man behandler user input. Fordi nå har jeg veldig mye kode for å ta imot input fra totalt 50 input-felt. Det gir en del linjer kode! Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Her ligger forresten en beta, for de som er interessert: http://www.mariusorvik.com/javascript2/email.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå