Gå til innhold

Android Market er snart større enn App Store

Anbefalte innlegg

...Om de bare kunne skille bakgrunner, ringetoner og slikt gammeldags crap fra apps og spill. Ja, den dagen blir en god dag. Men neida. Google blander alt i en suppe...

Det var det som plaget meg mye når jeg har prøvd Market på min N900: det er faktisk vanskelig å finne visse spill og programmer. Hvorfor kan de ikke adskille apps fra det som ikke er det?

Hvilken utdatert versjon av market er det egentlig du har prøvd? Kan ikke være den samme som eg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken utdatert versjon av market er det egentlig du har prøvd? Kan ikke være den samme som eg har.

Kan være en fordel å fobbeltsjekke at hjernen er skrudd på før man er kritiske til andres påstander. ;) Evt. bare test. Søk etter adw launcher og se hvor mange av treffene som er themes. Kan du filtere ut bare programmet? Nei. Er dette til tider et stort problem når man søker etter en del søkeord? JA.

Market har store mangler på filtering av søkeresultater. Det er det største prblemet.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Ved annonsering av iPhone blir det som wirrumsen er inne på ofte fremhevet hvor mange apps som er tilgjengelig

http://www.apple.com/iphone/from-the-app-store/

http://www.apple.com/iphone/built-in-apps/app-store.html

http://www.apple.com/iphone/ios/

Nei, det wirrumsen sa var:

Nå har jo Apple selv lagt lista ved å ha en ensidig fokus på hvor mange apps de har liggende i App Store.

At det poengteres på appstore at det er mange applikasjoner der er ikke så rart. Men det har ikke vært Apples fokus, hverken ensidig eller på annen måte, under annonsering eller annen markedsføring.

Geir :)

Lenke til kommentar

Kan være en fordel å fobbeltsjekke at hjernen er skrudd på før man er kritiske til andres påstander. ;) Evt. bare test. Søk etter adw launcher og se hvor mange av treffene som er themes. Kan du filtere ut bare programmet? Nei. Er dette til tider et stort problem når man søker etter en del søkeord? JA.

Market har store mangler på filtering av søkeresultater. Det er det største prblemet.

Du spesifiserte aldri at det var søk du klaget på. Er da nok av kategorier å velge mellom for å finne en app.

Edit: Søker eg på adw launcher kommer jo appen øverst, så ser ikke problemet med det eksempelet?

Endret av Swome
Lenke til kommentar

Altså problemet jeg ser med Android-market, er at det er åpen-distribusjon. ALLE kan laste opp applikasjoner uten at det blir noen form for kontroll. Har lest at så mye som 30% eller mer malware på Android-market, men kan ikke bekrefte det siden jeg ikke finner kilden.

Hvordan takler Google dette? Når du browser Android-market blir apps sortert etter de med høyest bruker-rating. Det som da ligger på bunn er ofte risikabelt å laste ned. Når man laster ned en applikasjon fra Android-market, står det også hvilke funksjoner og innhenting av data app'en utfører, syntes dette er en ganske fantastisk løsning. For eksempel kan en Applikasjon nå kontakt-listen din, sende SMS'er, og til og med ringe med telefonen din uten at du vet det. I tillegg finnes det app`er sammenlignet med anti-virus programmer på datamaskiner, som hjelper deg med å identifisere skadelig programvare på din telefon.

Nå er det helt idiotisk å måle kvalitet på to distribusjonsmarkeder etter antall apps. Jeg syntes det er rart at ikke Android-market har flere apps enn App-store, etter som en seks-åring kan publisere dritt-applikasjoner der. Skal du distribuere en applikasjon på App-store må du følge Apple-sine retningslinjer. Applikasjonen blir også kontrollert.

På en annen side er utvikler-verktøyene du kan utvikle Android-applikasjoner basert på Open-source programverktøy (Etc. Eclipse). Det lar deg enkelt benytte funksjoner du har fra før, og av installering av plugins og moduler. Der er CodeX for IOS-apps ganske 'restricted', siden det ikke er Open-source og ikke lar deg implementere ekstraverktøy.

Lenke til kommentar

Det er da ikke så nøye hvem som har flest apps. Bare man finner det man behøver selv, så burde alle være happy.

Forøvrig synes jeg denne demoniseringen av Androids åpne positive verden er bare tull.

Jeg har lastet ned kanskje 100 apps totalt og ikke sett snurten av misbruk. Kjenner heller ingen som har vært plaget av tilsvarende. Man behøver tross alt ikke være testkanin for de mest obskure ting.

Lenke til kommentar

Edit: Søker eg på adw launcher kommer jo appen øverst, så ser ikke problemet med det eksempelet?

Men du ser alle temaene og, og kan ikke sortere dem bort. Det blir et problem derosm du søker etter ting der 90% av brukerne som søker etter det ordet ikke har valgt å installere programmet du ser etter. ADW-programmet havner øverst fordi det er så mange som har installert det, Market vekter det tungt. Men om du f.eks. søker etter andre apps, blir det problematisk. Det gjelder både apps som er relatert til sport, enkelte lag, filmer, oppdiktede karakterer, etc - du får en haug med temar et utall andre programmer, uten å finne det du leter etter. Det gjør det tidvis umulig å finne spesielt nye, eller "upopulære programmer.
Lenke til kommentar

Nå er det helt idiotisk å måle kvalitet på to distribusjonsmarkeder etter antall apps. Jeg syntes det er rart at ikke Android-market har flere apps enn App-store, etter som en seks-åring kan publisere dritt-applikasjoner der. Skal du distribuere en applikasjon på App-store må du følge Apple-sine retningslinjer. Applikasjonen blir også kontrollert.

Det samme kan jo en seksåring gjør med iOS-progrmmer. Det er nok av ulike soundboards, fjertelydprogrammer, lommelykt-apps og annet drit laget på fem minutter i AppStore også. Den overladiske skanningen av applikasjoner ha jo ingwn ting å si for om programmene er verdiløse eller ikke.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt å lese om eplefans som mener at Apple har så mye bedre kvalitetskontroll i sin App-store. Har dere ikke lest f.eks. denne?

http://www.ba.no/forbruker/multimedia/article5772858.ece

Jeg anbefaler den lesingen :-) Det var en av de mest omsatte app's i APP store til Apple, men brukerene gav den terningkast 1. Noe mer sier jeg ikke, les selv ;)

Apple sin APP Store føler jeg at sensurerer utviklere fra å lage tjenester som Apple allerede har, eller har tenkt å utvikle selv. De vil ha monopol på APPS som gjør visse tjenester. Det er selvsagt også sensur, både av kvalitet, men også ting som pupper er ulovlig på app market. Det er også ulovlig med yttringsfrihet (f.eks. noen som lagde en App som handlet om android nyheter, ble nektet i app store).

Man kan sitte å si at dette er kvalitetskontroll, men jeg vil si kvalitetskontrollen er en liten del av årsaken. Den primære årsaken er monopol, kontroll og sensur. Råtne epler smaker ikke bra.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jobber du fortsatt med app-utvilking ved UiB? Jeg vil ha en synkroniset miside-kalender på telefonen. Pleeeeeease! :p

Nah, men kanskje vi fullfører prototypen (synkronisering var forøvrig umulig å få til, men det var grunnet utrolig kjipe UiB som drukner i byråkrati).

Lenke til kommentar

Hva skjer med å sammenligne apple og androide markede så innerst inne? Apple slepper eeeen telefon i året, er det noen som i det hele tatt har tellingen på hvor mange androide telefoner som er blitt sluppet hittil i 2011?

Apple er overlegende på alle måter, true story.

Lenke til kommentar

Hva skjer med å sammenligne apple og androide markede så innerst inne? Apple slepper eeeen telefon i året, er det noen som i det hele tatt har tellingen på hvor mange androide telefoner som er blitt sluppet hittil i 2011?

Bra argumenter for å støtte påstanden din..

Lenke til kommentar

Kan være greit å argumentere litt for din mening, ikke bare trykke det fram som om at det var sannheten for alle og enhver. Jeg synes også iPhone er en bra telefon, men prøver å respektere andres meninger.

Lenke til kommentar

Hvilken dårlig argumentasjon skal iOS fansen bruke når Android Market har gått forbi AppStore i antall apps da?

Tipper at noen vil si at det er bedre med 100k kvalitets apps enn 500k apps og vil gå helt i fra argumentet med at iOS har flest apps.

Men for å si det slikt det er, så er det faktisk kampen om hvem som har de 1000 beste applikasjonene som gjelder.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...