Jorndel Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Vel, jeg er litt ny i C# men har laget 2 programmer som er nesten like. (Bare med forskjellige funksjoner.) Og ingen jeg kjenner har noen forslag til noe jeg kan prøve og lage. Bilde: Det er laget generelt for klassen min det første. Et hurtig program for Service Og Samferdsel som jeg går. Det andre en en annen utgave som ikke har bundede "snareveier", du kan velge hovedmappen og den vil vise undermapper og filer i de valgte undermappene. (Jeg kunne gjort at den viste filene også i den mappen du valgte, men det kom jeg på nå ) Og jeg bruker dem selv. Siden det går SÅ mye raskere. (Har tenkt og gi fet til klasse. Og en IKT lærer har sett den øverste. Og så at det så bra ut.) Og ja, jeg har laget det selv fra bunden av. (I VB C#.) Og har brukt google til ting jeg ikke klarte selv. (Siden jeg har bare brukt C# i 2 uker nå ca...) Men, jeg ønsker hjelp til noe annent og lage. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hva om du lager noe som har med service og samferdsel å gjøre? Et enkelt kundehåndteringssystem, en bookingløsning eller noe sånt kanskje? Lenke til kommentar
Jorndel Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Går første år. Så kan ikke så mye om det Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Mangel på kunnskap om domenet har aldri stoppet en utvikler fra å lage en løsning han selv mener passer Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Mangel på kunnskap om domenet har aldri stoppet en utvikler fra å lage en løsning han selv mener passer Det er vel heller selve grunnlaget for å drive med utvikling i utgangspunktet. En kommer alltid til å komme borti ting en enten vet lite om, eller absolutt ingenting, og en har ikke noe annet valg enn å starte på det nivået en er på. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Mangel på kunnskap om domenet har aldri stoppet en utvikler fra å lage en løsning han selv mener passer Det er vel heller selve grunnlaget for å drive med utvikling i utgangspunktet. En kommer alltid til å komme borti ting en enten vet lite om, eller absolutt ingenting, og en har ikke noe annet valg enn å starte på det nivået en er på. Det er derfor det er så viktig at utviklere alltid kommuniserer mye og godt med domene-ekspertene / kunden / brukerne. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det er derfor det er så viktig at utviklere alltid kommuniserer mye og godt med domene-ekspertene / kunden / brukerne. Så lenge stakeholder (mannen med pengene) er fornøyd kan brukerne ryke og reise... ;-) On topic: For programmeringen sin del så kan et lite privat regnskapsprogram være en grei utfordring. Penger inn/ut er relativt enkelt å forholde seg til og basisen er rimelig kjent (0 kroner disponibelt = null mat). En annen ting som er greit å ha er en fleksibel timeteller, silk at du kan logge hvor mange timer du har brukt på et prosjekt, eller lekser eller whatever. Dette er en ting jeg har på min to-do liste... Sikkert stått på listen i 10 år... :-/ Ellers er det jo å begynne å samle på gjennbrukbar kode. Lager du en kontroll for eksempel, så putt den i et eget prosjekt slik at du kan bruke den igjen i andre prosjekter. The sky is the limit... Men sikter man høyt faller man hardt. Ta sikte på noe du tror du vil få til, sett deg delmål og belønn deg selv når du når målene dine. Programmering skal være gøy! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå