Gå til innhold

Kjøpe Nokia Lumia 800 fra UK?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, gruer meg til å bruke flere timer til å manøvrere rundt på den siden senere i kveld? Men seriøst, kommer ABSOLUTT alt på under 4000? fortolling osv?

 

Og forresten, hvilken garantier har jeg via siden? Ossen vet jeg at det ikke dukker en chineese kopi prototyp shit i posten liksom? Haha. Beklager dette, men jeg begir meg for første gang ut i netthandelens verden.

Endret av Basskasse
Lenke til kommentar

Ja, kjøpte den nettopp. Det står klart og tydelig totalbeløpet på siste side før du bekrefter kjøpet, og det inkluderer fortollingen. Checkouten er lik som Amazon.co.uk, så du kan jo prøve der først. Hvis du oppretter en bruker på .co.uk så vil den fungere på .de også.

 

Amazon.de er en seriøs netthandel, det er mulig det kan bli litt komplisert med retur og garanti og slikt, men mulig garantien gjelder i Norge slik at det blir enklere om man skulle ha problemer.

 

edit: Er 2 års garanti som gjelder i Norge:

 

Poster en update på hva jeg har funnet ut ved å ha lest http://www.nokia.no/support/reparasjon/garantiregler:

 

- Nokia har en begrenset eu garanti som gjelder for eu land, norge, island, tyrkia og sveits.

 

Denne begrensede produsentgarantien for Nokias mobiltelefoner som er solgt i EU, på Island, i Norge, Sveits og Tyrkia, er gyldig fra og med 1. april 2005.

 

- Telefoner er dekket med en 2 års garanti, batteriet/deksler/lader har 6 mnd. Usikker på om deksler gjelder kun de av typen utskiftbare (mobiler som inneholder flere en dekslet som sitter på).

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

"Artikel: EUR 400,82

Verpackung & Versand: EUR 20,00

Vorauszahlung der Importgebühr: EUR 106,78

Gesamtbetrag: EUR 527,60

Rechnungssumme: NOK 4.232,46

 

"

 

Ser dette riktig ut??? Ser ikke ut som de ligger inn toll i prisen, og da blir den plutselig dyr, når jeg får regning i posten? Ossen vet dere at fortolling dekkes?? Tollvesnet er vel uavhengige av hva amazon sier?

Lenke til kommentar

Det står også:

 

"Vilkår (import avgifter)

 

Ordre for Amazon EU Sarl (Amazon.de) som sendes utenfor Tyskland, kan gjelde i mottakerlandet toll eller importtoll ("Import avgifter"). Mottaker er importør i mottakerlandet, og derfor ansvarlig for alle gjeldende import avgifter."

 

Blir uansett ikke "litt under tretusen" som en sa her :p

Lenke til kommentar

Vorauszahlung der Importgebühr: EUR 106,78

 

Det er moms og tollgebyr.

 

Amazon har avtaler med speditører som gjør at dette blir forhåndsbetalt og ikke medfører ekstra kostnader. Det blir som å bestille på Apple.no hvor varene også blir sendt fra utlandet, men man ikke må gjøre noe med det selv.

 

I tillegg så har jeg kjøpt fra Amazon.de før, så jeg vet at det går bra. Varen ble levert på døra med UPS ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...