Gå til innhold

Kjøpe Nokia Lumia 800 fra UK?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjuking :p . Da skulle du bare kjøpt N9, mye smoothere UI, mer RAM, MYE bedre multitasking (om du bryr deg) og slightly bedre design.

Dette er da smakssaker, men jeg stiller meg uenig. Lumia 800 ser bedre ut og WP7.5 er mye mer produktiv/smooth enn det N9 har å by på som UI - etter min mening ;)

 

Og så har vi fakta som at Lumia 800 er sikrere for fremtidig støtten enn hva MeeGo og N9 er. Pluss at Lumia 800 har 1.4 GHz prossesor, mens N9 bare har 1 GHz.

 

Men for all del N9 er ingen dårlig mobil og den er absolutt en av de peneste mobilene ute på markedet nå :)

Lenke til kommentar

5000,- er litt drøyt å betale for denne mobilen. Da ville jeg ha gått for HTC Titan i stede som er tilgjengelig i norge.

 

Jeg lurer på om en operatørlogo i oppstarten er en showstopper jeg asså, kjedelig med T-mobile når en har noe annet.

 

noen som har erfaring med expansys.no? jeg er skeptisk :-) EDIT: expansys har ræva dårlig reviews på http://www.resellerratings.com. MASSE misfornøyde kunder

 

altho så hadde jeg hatt lyst til å ha fått den før jul :(

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar

Poster en update på hva jeg har funnet ut ved å ha lest http://www.nokia.no/support/reparasjon/garantiregler:

 

- Nokia har en begrenset eu garanti som gjelder for eu land, norge, island, tyrkia og sveits.

 

Denne begrensede produsentgarantien for Nokias mobiltelefoner som er solgt i EU, på Island, i Norge, Sveits og Tyrkia, er gyldig fra og med 1. april 2005.

 

- Telefoner er dekket med en 2 års garanti, batteriet/deksler/lader har 6 mnd. Usikker på om deksler gjelder kun de av typen utskiftbare (mobiler som inneholder flere en dekslet som sitter på).

 

a - tjuefire (24) måneder for mobiltelefonen og tolv (12) måneder for ekstrautstyr (enten det er inkludert i salgspakken for mobiltelefonen eller solgt separat), bortsett fra forbruksdelene og ekstrautstyret som står oppført under (b) og © nedenfor.

b - seks (6) måneder for følgende forbruksdeler og ekstrautstyr: batterier, ladere, bordholdere, headset, kabler og deksler, og

c - nitti (90) dager for media som inneholder programvare, for eksempel CD-ROM, minnekort.

 

Jeg tok også en kjapp telefon til supporttelefonen til Nokia og traff på en danske som satt med lumia 800 (lucky bastard), og ang språket ligger det vi antok alt av europeiske språk inne. Han kunne ikke garantere det på mobiler fra england, men hvis ikke kan man sende inn mobilen sin til nokia norge så vil de flashe den - dette kunne koste et par hundre kroner. Og sikkert ikke mulig før nokia faktisk har lansert telefonen.

 

Ang expansys har jeg lest så utrolig mye drit om de. Men de svarte på mailen min innen 12 timer. play.com selger den også, jeg har shippet begge en mail hvor jeg spør om telefonen har annen branding en windows/microsoft/nokia (dvs denne t-mobile logoen net-on-net selger den med). personlig vil jeg ikke ha en mobil med random shit på :p

Lenke til kommentar

Fordelen med å kjøpe telefonen i Norge er imidlertid at norsk forbrukerlovgivning gir inntil 5 års reklamasjon. Såvidt jeg husker finnes det en del praksis på at mobiltelefoner er ment å vare "vesentlig lengre" enn 2 år, og dermed omfattes av 5 års fristen. Men det er jo greit at Nokia har et brukbart garantisystem i tillegg.

 

For min del er dette et av de største ankepunktene. Kan kjøpe telefonen gjennom Netonnet, men føler ikke telefonen med WP7.5 er verdt 5000 kroner i skrivende stund ( tatt i betraktning at den koster mer enn feks. 4S). Spørs om det ikke blir en N9 for min del, dersom firmware oppdateringene har gjort at softwaren lugger mindre...

Lenke til kommentar

Fordelen med å kjøpe telefonen i Norge er imidlertid at norsk forbrukerlovgivning gir inntil 5 års reklamasjon. Såvidt jeg husker finnes det en del praksis på at mobiltelefoner er ment å vare "vesentlig lengre" enn 2 år, og dermed omfattes av 5 års fristen. Men det er jo greit at Nokia har et brukbart garantisystem i tillegg.

 

For min del er dette et av de største ankepunktene. Kan kjøpe telefonen gjennom Netonnet, men føler ikke telefonen med WP7.5 er verdt 5000 kroner i skrivende stund ( tatt i betraktning at den koster mer enn feks. 4S). Spørs om det ikke blir en N9 for min del, dersom firmware oppdateringene har gjort at softwaren lugger mindre...

 

N9.... ehm, ta det fra en som eier en N900. det er ingen morsom plattform. N900 som jeg sitter med nå har Maemo linux. Ikke en dritt av apps kommer til den, og om det gjør tar det lang lang tid.

 

jeg vurderer amazon.de, prisen er hyggeligere enn net-on-net og jeg har fått bekreftet at det ikke er annen branding på telefonen eller i softwaren utenom microsoft/windows/nokia.

 

expansys tørr jeg ikke handle fra, har lest så mye dritt om de. svarte meg ganske raskt. sa de hadde fått den på lageret i dag, men står at estimert tid 4 dager, det er da utenom frakttid.

Lenke til kommentar

jeg vurderer amazon.de, prisen er hyggeligere enn net-on-net og jeg har fått bekreftet at det ikke er annen branding på telefonen eller i softwaren utenom microsoft/windows/nokia.

 

Ved å bestille frå Amazon.de, må ein då betale moms for varen når den kjem hit, eller slepp ein det når det står at alle prisane på sida inneheld mva?

 

Har aldri kjøpt noko frå utlandet før, så dette er ukjent terreng for meg :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Lumia 800 fra expansys.no og er veldig fornøyd med dem, fikk mobilen på døra 23 timer etter jeg la inn ordre på nett. litt stress å bestille fra dem første gang da di krever at du sender bilde av legitimasjon og visa. Da kostet den 4300,- men ser di forandrer prisen ved jevne mellomrom, men har ikke sett noe til moms eller toll gebyr.. så har foreløpig bare betalt 3500,- regner med jeg får rekning i posten på moms osv?

 

Når det gjelder branding er det t-mobile bilde i oppstarten, dette har ingen betydning for min del da jeg omtrent aldri slår av eller på telefonen (lader alltid før den er tom)

Det er og forhåndsinstalert noe t-mobile apps, men alle disse kan slettes. da sitter du kun igjen med dette oppstarts bilde. Mobilen er satt til tysk språk første gang du skruer den på, så måtte bruke google translate to ganger for å få den på norsk.

Lenke til kommentar

Handtec (engelsk butikk) har telefonen på lager nå, og den kan jo bestilles derfra. Må riktig nok betales moms og forenklet tollbehandling ved innførsel til Norge. Men sist jeg regnet på det, var det et par hundrelapper å spare.

 

Ikke så mye å spare, jeg havner på 4825 (for den uten tmobile logo) og det er uten forenklet tollbehandling. amazon.de var billigere.

 

Jeg kjøpte Lumia 800 fra expansys.no og er veldig fornøyd med dem, fikk mobilen på døra 23 timer etter jeg la inn ordre på nett. litt stress å bestille fra dem første gang da di krever at du sender bilde av legitimasjon og visa. Da kostet den 4300,- men ser di forandrer prisen ved jevne mellomrom, men har ikke sett noe til moms eller toll gebyr.. så har foreløpig bare betalt 3500,- regner med jeg får rekning i posten på moms osv?

 

Når det gjelder branding er det t-mobile bilde i oppstarten, dette har ingen betydning for min del da jeg omtrent aldri slår av eller på telefonen (lader alltid før den er tom)

Det er og forhåndsinstalert noe t-mobile apps, men alle disse kan slettes. da sitter du kun igjen med dette oppstarts bilde. Mobilen er satt til tysk språk første gang du skruer den på, så måtte bruke google translate to ganger for å få den på norsk.

 

Når bestilte du, hvor mange var på lager da?

 

nå står det Expected 4 Days, tror jeg ikke handler fra de med mindre de er på lageret. positivt med hurtig levering

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar

jeg bestilte 28/11, var vel en 20-30 stk på lager da. men var tomt rimelig fort etter jeg hadde bestilt tror jeg

 

Takk for svar.

 

For de som følger med har jeg snakka med support for amazon.co.uk og dette skal være en telefon uten annen branding enn microsoft/windows/nokia.

 

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0065VOIB0/ref=s9_simh_gw_p23_d2_g23_i1?pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=center-2&pf_rd_r=06Y83K9F44TZW3PD9YAE&pf_rd_t=101&pf_rd_p=467128533&pf_rd_i=468294

 

Amazon.de er fremdeles billigere med en 250ish kroner (gotta love Chrome translate :p)

 

http://www.amazon.de/Nokia-Smartphone-Black-Touchscreen-Micro-SIM-Windows/dp/B00606R4AW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1323011477&sr=8-1

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Lumia 800 fra expansys.no og er veldig fornøyd med dem, fikk mobilen på døra 23 timer etter jeg la inn ordre på nett

 

Fungerer hot-spot funksjonen på mobilen? Har lest at flere operatører ikke støtter dette enda, og dette er en av hovedgrunnene for at jeg heller mot N9. Siden telefonen er uten operatørlås - er jeg svært nyskjerrig på å finne ut om det lar seg gjøre!

 

edit - 6 des: ser expansys har mobilen på lager nå, så har bestilt en og krysser fingrene for at hotspot funker!

Endret av Star
Lenke til kommentar

DA KOM MIN PÅ DØRA! :D

 

Kjøpte fra amazon.de på Tirsdag 15:03, men den lå lenge før den ble shippa (over 24 timer). Sjekka sporinga og den har stått lenge, og står fremdeles i "OSLO - forsinket pga vær/naturkatastrofer".

 

Sparte litt under 200kr fremfor å kjøpe den i England. Så nå er jeg drithappy, bare dritt kona har beordret at den skal pakkes inn da det er julegave :p hehe, kona skal på julebord i kveld... tror ikke jeg skal pakke den inn før imorgen :p

 

PS: godt jeg hadde tysk på skolen + den oversetteren som er bygd inn i Chrome :p :p :p

Lenke til kommentar

Amazon.de er enkelt å kjøpe fra ja, prisen man betaler er inkl moms og tollbehandling. Kjøpte noen stekepanner der til over halv pris i forhold til Norge tidligere i høst :)

 

Vurderer sterkt å sende inn en bestilling, men har telefonen norsk språk? Tenker da mest på ordbok og tastatur. Og jeg skulle gjerne visst om hotspoten fungerte også.

Lenke til kommentar

Amazon.de er enkelt å kjøpe fra ja, prisen man betaler er inkl moms og tollbehandling. Kjøpte noen stekepanner der til over halv pris i forhold til Norge tidligere i høst :)

 

Vurderer sterkt å sende inn en bestilling, men har telefonen norsk språk? Tenker da mest på ordbok og tastatur. Og jeg skulle gjerne visst om hotspoten fungerte også.

 

Steg to når man starter mobilen for første gang er der hvor man setter hvilket språk man vil ha. Norsk ligger inne.... SÅ HVORFOR I HELVETTE KLARER IKKE NOKIA Å LANSERE denne i norge før jul? nokia burde virkelig skjerpe seg og satse mer på kundene sine - aner ikke hva de holder på med.

Lenke til kommentar

Jeg har så langt betalt 3650 ( Expansys ) og venter forsåvidt på momsen som kommer via. DHL (25%)

 

Var såre enkelt og skifte til norsk språk, og alt fungerer som en drøm. Ved bestilling fra Expansys følger det også med en USB adapter (EU) uten tillegg i prisen - siden det i pakken følger med en sånn herlig trekantet med tre plugger...

 

Har ikke fått sjekket hotspot enda, siden jeg venter på nytt simkort. Forøvrig blitt lovet at dette ikke skal være noe problem av teleoperatøren - så jeg krysser fingrene :)

 

Er forøvrig meget imponert over skjerm og generell ytelse. Dobbelt så kjapp som min gamle android både i oppstart og øvrig bruk.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...