Gå til innhold

Kurs eller studieemne om metadata?

josteinaj

Anbefalte innlegg

Jeg driver mye med metadata i jobbsammenheng (den tekniske siden av det - RDF osv) og leser meg opp på dette på internett på egenhånd. Men det hadde kanskje vært fint med et ordentlig kurs i metadata.

Er det noen som har noen tips til kurs eller studieemner om metadata? (helst i Oslo, alternativt NTNU)

Kurset kan forsåvidt også være nettbasert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant, takk for tips; ser ut til at de fortsatt har det og at det går hver høst[1]. Det ligger noen eksamensoppgaver ute, men det er alt som ligger ute.

Det står "kursmateriell: kompendium". Husker du om det var et bra kompendium? Kanskje jeg skulle forhørt meg på Tapir eller med faglærer om det er mulig å skaffe en kopi i så fall.

[1] http://www.idi.ntnu.no/emner/it2802/?page=general

Lenke til kommentar

Jo forresten... der står jo pensum også:

http://www.idi.ntnu.no/emner/it2802/?page=syllabus

Huff, stakkars studenter; jeg ser at MARC er pensum. Det er det jeg sitter og fikler med nå og prøver å gjøre om til gyldig RDF.

Da skal jeg bla meg gjennom pensum og se om jeg finner noe interessant - ser ut til at det meste er nettsider. Men er uansett interessert i å høre hva du synes om kompendiumet; hvis det var bra så skal jeg prøve å skaffe det.

Lenke til kommentar

Kult, det så jo faktisk midt i blinken ut! På vårsemesteret er det også. Hadde vært morro å ha tatt et fag på UiO også, også tar det jo bare en halvtime elns å komme seg mellom Blindern og jobben :). Får tenke på det...

Verdt å merke seg at kurset har obligatorisk forkunskap i form av tidligere kurs. Dette kan ofte kommes rundt hvis du kan bevise å ha tilsvarende kurs fra andre universitet eller høgskoler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...