josteinaj Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Jeg driver mye med metadata i jobbsammenheng (den tekniske siden av det - RDF osv) og leser meg opp på dette på internett på egenhånd. Men det hadde kanskje vært fint med et ordentlig kurs i metadata. Er det noen som har noen tips til kurs eller studieemner om metadata? (helst i Oslo, alternativt NTNU) Kurset kan forsåvidt også være nettbasert. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg hadde et slikt kurs på Bacheloren min på NTNU. Vet ikke om det finnes enda, men faget het informasjonsforvaltning. Det hadde vi dublin core, rdf, etc. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Interessant, takk for tips; ser ut til at de fortsatt har det og at det går hver høst[1]. Det ligger noen eksamensoppgaver ute, men det er alt som ligger ute. Det står "kursmateriell: kompendium". Husker du om det var et bra kompendium? Kanskje jeg skulle forhørt meg på Tapir eller med faglærer om det er mulig å skaffe en kopi i så fall. [1] http://www.idi.ntnu.no/emner/it2802/?page=general Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Jo forresten... der står jo pensum også: http://www.idi.ntnu.no/emner/it2802/?page=syllabus Huff, stakkars studenter; jeg ser at MARC er pensum. Det er det jeg sitter og fikler med nå og prøver å gjøre om til gyldig RDF. Da skal jeg bla meg gjennom pensum og se om jeg finner noe interessant - ser ut til at det meste er nettsider. Men er uansett interessert i å høre hva du synes om kompendiumet; hvis det var bra så skal jeg prøve å skaffe det. Lenke til kommentar
havardsa Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Her er et emne på UiO: http://www.uio.no/studier/emner/matnat/ifi/INF3580/index-eng.xml Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Kult, det så jo faktisk midt i blinken ut! På vårsemesteret er det også. Hadde vært morro å ha tatt et fag på UiO også, også tar det jo bare en halvtime elns å komme seg mellom Blindern og jobben . Får tenke på det... Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg tar informasjonsforvaltning ved NTNU dette semesteret, og det er ganske så tørt. Synes ikke verken foreleser eller opplegget er noe særlig. Mange møtte opp på en av de første forelesningene og fikk mer enn nok, så de byttet fag. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Kjipt å høre. Metadata kan være ganske gøy (for oss nerder iallefall). Lenke til kommentar
HowwyB Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Kult, det så jo faktisk midt i blinken ut! På vårsemesteret er det også. Hadde vært morro å ha tatt et fag på UiO også, også tar det jo bare en halvtime elns å komme seg mellom Blindern og jobben . Får tenke på det... Verdt å merke seg at kurset har obligatorisk forkunskap i form av tidligere kurs. Dette kan ofte kommes rundt hvis du kan bevise å ha tilsvarende kurs fra andre universitet eller høgskoler. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 Jepp. Har fag med omtrent nøyaktig samme navn fra NTNU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå