Gå til innhold

Elkjøp's trygghetsforsikring og nytt videokamera

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er riktig plass å poste dette men.

Jeg hadde et 3 år gammelt Sony DCR-SR35E http://www.sony.no/product/sdh-hard-disk-drive/dcr-sr35e videokamera med Elkjøp sin "idiotforsikring".

Jeg var så uheldig å ødelegge kameraet mitt, og jeg fikk beskjed om at jeg skal få et nytt et.

Men jeg bare lurte på om det er noen som har erfaring med denne forsikringen?

Det står at hvis det ikke går an å reparere skaden så vil man få et nytt produkt med tilsvarende spesifikasjoner. Men nå er jo dette kameraet såpass gammelt, så jeg håper egentlig å få et nytt kamera med HD opptak, siden etter det jeg vet nesten ikke er mulig å få videokamera med SD opptak lengere.

Hva tror dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nøkkelen her er vel tilsvarende spesifikasjoner. I beste fall så kan du tolke det som at det nye apparatet skal kunne gjøre alt hva det gamle kunne.

Når det gjelder videokvalitet vil sannsynligvis det nye apparatet uansett være bedre enn det gamle

Men det nye kan mangle slike ting som (jeg har ikke sjekket om gamle kameraet ditt har disse):

-Nattmodus

-Innebygget lys

-Stereo mikrofon

-Mulighet til å koble til ekstern mikrofon

-Mindre optisk zoom (igjen har dette med billedkvalitet å gjøre)

-Merke (feks at du ønsker et sonyapparat siden det var det du hadde og har kjøpt utstyr til osv.)

Dersom du blir tilbudt et kamera som mangler en funksjon som ditt kamera hadde og som du kan argumentere for at du har behov for denne funksjonen.

Jeg oppfordrer deg ikke til å utnytte situasjonen, men er kjipt å finne at det nye apparatet ditt mangler noe du likte ved det gamle.

Lenke til kommentar

Hender ofte at de tilbyr det nyeste og simpleste/billigeste som erstatning, og hvis du har kjøpt en rimelig/simpel modell er det gull for deg. Men er ditt kamera litt mer avansert og mange funksjoner samt stort zoom-omfang skal du ha et tilsvarende uansett om det er relativt dyrere.

Har hørt at enkelte Elkjøp-butikker sier at forsikringsselskapet som tilbyr denne tjenesten ikke vil gi et tilsvarende produkt men et tilsvarende i verdi "indeksregulert", ikke godta en sånn løsning, si at du skal ha et kamera med tilsvarende funksjoner det er det du har betalt forsikring for.

Lenke til kommentar

Hender ofte at de tilbyr det nyeste og simpleste/billigeste som erstatning, og hvis du har kjøpt en rimelig/simpel modell er det gull for deg. Men er ditt kamera litt mer avansert og mange funksjoner samt stort zoom-omfang skal du ha et tilsvarende uansett om det er relativt dyrere.

Har hørt at enkelte Elkjøp-butikker sier at forsikringsselskapet som tilbyr denne tjenesten ikke vil gi et tilsvarende produkt men et tilsvarende i verdi "indeksregulert", ikke godta en sånn løsning, si at du skal ha et kamera med tilsvarende funksjoner det er det du har betalt forsikring for.

Hva mener du med "indeksregulert"?

Kameraet jeg hadde var ikke det dyreste. Kostet kanskje rundt 3000kr.

Men en funksjon jeg var veldig glad i var såkalt Night Shot, der man kunne filme i mørket med IR lys. Ser nå på nettet, og den billigste modellen til Sony med denne funksjonen koster rundt 10 000. Er vel for mye å håpe på at jeg skal få et sånt.

Om det ikke er mulig å få et kamera med en sånn funksjon, så skal jeg ihvertfall stå på mitt med at jeg skal ha et kamera med like mye zoom, lagrings kapasitet, og HD opptak(selv om det gamle ikke hadde det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...