Gå til innhold

Virtualisere i Win2008 uten hardware støtte

Anbefalte innlegg

Folkens....

Jeg har en Fujitsu Siemens server av billigste variant ståendes som kjører Windows 2008 R2. Jeg ønsker å kjøre virtualisering på den fordi jeg har stappa den full med ram og disk. Deswverre er det ike hardware støtte på CPU for virtualisering slik at Hyper-V er utelukket. Jeg tenkte at Microsoft Virtual Server 2005 R2 ville duge for meg, men får ikke installert det fordi Wind2008 R2 har lagt dette under inkompatible programme og nekter å installere...

Noen som har et tips om en annen virtualizer som kansje funker her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, og siden ikke 64 støttes er jeg like langt fordi jeg skal virtualisere win2K8 R2. Den finnes så vidt jeg vet ikke i 32 bits.

Har forresten prøvd med VirtualBox og dette er jo bare leketøy. Ser ikke noe sted hvor jeg kan legge den som en service og da er jo dette bare for test formål.

Lenke til kommentar

Som sagt, ESXi f.eks skal gå fint så lenge du har EMT-64 støtte, men du får ikke kjørt 64-bit VM'er.

Men hvis det er en server av billigste variant, så bruker jo disse gjerne standard desktop-cpu, og da er det kanskje mulig å bare oppgradere denne med en billig brukt en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...