HDSoftware Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Folkens.... Jeg har en Fujitsu Siemens server av billigste variant ståendes som kjører Windows 2008 R2. Jeg ønsker å kjøre virtualisering på den fordi jeg har stappa den full med ram og disk. Deswverre er det ike hardware støtte på CPU for virtualisering slik at Hyper-V er utelukket. Jeg tenkte at Microsoft Virtual Server 2005 R2 ville duge for meg, men får ikke installert det fordi Wind2008 R2 har lagt dette under inkompatible programme og nekter å installere... Noen som har et tips om en annen virtualizer som kansje funker her.. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Tja, Virtualbox funker uten VT-x, såvidt jeg vet. VMWare Server også, men denne vet jeg ikke om det går an å få tak i lenger, da det ikke har kommet noen nye versjoner på 2 år. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Og uten VT-x får du ikke kjørt noen 64-bits OS som VM, kun 32-bit. 1 Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 urk! Det er ikek bra....... Da dropper jeg likegreit hele greia på den boksen... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 urk! Det er ikek bra....... Da dropper jeg likegreit hele greia på den boksen... Jeg er usikker, men du kan forsøke med vmware og citrix. Men uten VT-x støtte så blir det så som så uansett... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 ja, og siden ikke 64 støttes er jeg like langt fordi jeg skal virtualisere win2K8 R2. Den finnes så vidt jeg vet ikke i 32 bits. Har forresten prøvd med VirtualBox og dette er jo bare leketøy. Ser ikke noe sted hvor jeg kan legge den som en service og da er jo dette bare for test formål. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Da er det ikke så mye annet å gjøre enn å skaffe seg en annen boks. Standard PC hardware klarer fint å drive mange VM'er til en billig penge. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Som sagt, ESXi f.eks skal gå fint så lenge du har EMT-64 støtte, men du får ikke kjørt 64-bit VM'er. Men hvis det er en server av billigste variant, så bruker jo disse gjerne standard desktop-cpu, og da er det kanskje mulig å bare oppgradere denne med en billig brukt en? Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hva med å bytte CPU til en som støtter VT-x? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Dette løste seg av seg selv ;-) Serveren gik i dass på fredag og ny er bestillt. Dermed får jeg det som jeg vil ;-) Hyper-V blir installert... hmmm, kansje jeg burde finne noe som har en litt mindre footprint.. Vi får se. Begrenset med tid jeg har til dette.. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Mindre footprint enn Hyper-V, du sikter deg altså mer eller mindre inn på VMware. eventuelt en ganske slim versjon av KVM, muligens XEN er en god del virtualiseringsløsninger ute og går.. Selv har jeg mest erfaring med VMware ESXi og Citrix Xenserver Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 havnet på HyperV. Har ikek tid til å sette meg inn i noe nytt. Har drevet med HyperV noen år nå så jeg gadd ikke bruke tid på noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå