Gå til innhold

Hvordan få lavere temperatur på min GPU?

Anbefalte innlegg

Hei

Har pdd http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145 der jeg kjører 2 stk XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=639513 )i xfire.

Men pga tett plassering av pci-e sloten på hk, slitter jeg med høye temperaturer på det korte. Pga det er bare snakk om mm imellom korten ligger det kortet som har viftene i mot det andre på 95+ grader under tung spilling:/ Har ikke merket noe galt av den grunn, men det kan umulig være sunt:P

Så mitt spmål er som følger. Er det noen som har god peiling på vannkjøling? Har vannkjøling på cpu (lukket system). Vet at de selger mye på http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php men jeg er ikke så flink på å vite hva jeg trenger etc.

Eller hvis noen har andre løsninger er alle svar velkommene!:)

ps. Har tatt ut ene kortet pga jeg er redd for og skade det pga høye temperatur. Ligger på 74grader under tung spilling når jeg ikke kjører xfire.

Mvh Daniel

Endret av XartiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har enda til overs å se et lukket system på GPU så jeg tror nok du må investere i et HO2-sett. Det ser kanskje litt vanskelig ut, men det er ganske morro når en får dreisen på det. Krever at du er over gjennomsnittet interessert i maskina di da. Et slikt system må vedlikeholdes. Jeg har H2O-avkjølt CPU+MB og 2stk 6970 og et hjemmelaget reservoir i akryl så en kan vel si at jeg er litt over gjennomsnittet interessert. Tror forresten vharr er ganske så oppdatert på temaet også så det går ann å spørre han om litt tips.

Men for å svarer på spørsmålet ditt så har du garantert stort utbytte av å bytte til vannavkjølt. Det hadde i alle fall jeg. Hva du trenger osv har jeg dessverre ikke tid til å hjelpe deg med akkurat nå, men om du starter med å lese how-to artikkelen på kjøleforumet så tror jeg du har en god start.

Techbay.no og aquatuning.no er også gode sider som levere bra varer. Techbay er forresten kjempebehjelpelig med å finne komponenter du trenger.

Lenke til kommentar

95C går fint for et skjermkort. >100C er ille.

Støy kan derimot være noe annet.

Ligger på 95-100, var varmt i rommet i går da det ble litt over 100:S Men med normal rom temperatur, blir d liggende på mellom 95-98 med max load på bf3.

Har enda til overs å se et lukket system på GPU så jeg tror nok du må investere i et HO2-sett. Det ser kanskje litt vanskelig ut, men det er ganske morro når en får dreisen på det. Krever at du er over gjennomsnittet interessert i maskina di da. Et slikt system må vedlikeholdes. Jeg har H2O-avkjølt CPU+MB og 2stk 6970 og et hjemmelaget reservoir i akryl så en kan vel si at jeg er litt over gjennomsnittet interessert. Tror forresten vharr er ganske så oppdatert på temaet også så det går ann å spørre han om litt tips.

Men for å svarer på spørsmålet ditt så har du garantert stort utbytte av å bytte til vannavkjølt. Det hadde i alle fall jeg. Hva du trenger osv har jeg dessverre ikke tid til å hjelpe deg med akkurat nå, men om du starter med å lese how-to artikkelen på kjøleforumet så tror jeg du har en god start.

Techbay.no og aquatuning.no er også gode sider som levere bra varer. Techbay er forresten kjempebehjelpelig med å finne komponenter du trenger.

Takk, skal ta og se på det:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser at han har fractal Design R3, hvor det er plass for en 140mm vifte i sidedøren.

Etter min erfaring blir temperaturen på skjermkortene lavest når viften blåser inn, men ikke på full hastighet. Mulig viften i døren motarbeider viftene på skjermkortene dersom luftstømmen blir for kraftig.

Nå er det riktig nok litt åpning mellom mine skjermkort, med noen få mm mellom de blir nok ting mye verre. Men dersom trådstarter ikke har vifte i sidedøren, ville jeg skaffet en for å se hvor mye det kan hjelpe.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ville vurdert å klokke NED kortene litt. Da vil du kunne få ned temperaturene ganske mye.

Har kjøpt Corsair 800D, å bygget om til vannkjøling på begge korta, så nå ligger jeg på 41* og 46* under full load:P

Takk for svar uansett:)

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg på da jeg har liknende problem:

2x gtx 460 sli hvor den ene blir kvalt pga mATX - liten plass mellom dem.

Se forrige post:

gøy med gaffa

Jeg vurderer vannkjøling på cpu og 2x gpu.

Tips? :)

Sist jeg var på denne siden het det overklokking.no og noen overklokket en elektrisk tannbørste.. :p

Gleder meg til å kutte kabinett og mekke igjen!

/b

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg slenger meg på da jeg har liknende problem:

2x gtx 460 sli hvor den ene blir kvalt pga mATX - liten plass mellom dem.

Se forrige post:

gøy med gaffa

Jeg vurderer vannkjøling på cpu og 2x gpu.

Tips? :)

Sist jeg var på denne siden het det overklokking.no og noen overklokket en elektrisk tannbørste.. :p

Gleder meg til å kutte kabinett og mekke igjen!

/b

kjøpte alt jeg trengte fra performance-pcs.com Ble 3000,- me radiator, 2 x vannblokker for gpu, 4 stk vifter, pumpe, slanger og koblinger og div dill daill:P

Lenke til kommentar

kjøpte alt jeg trengte fra performance-pcs.com Ble 3000,- me radiator, 2 x vannblokker for gpu, 4 stk vifter, pumpe, slanger og koblinger og div dill daill:P

Du fant fullcover som passet? Eller ble det MCW80 + kjøleribber?

Hvor mye radiatoroverflate får du med dette? Jeg hadde ikke gått for mindre enn 3x 120mm eller en tykk 240mm med 1800RPM-vifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...