Gå til innhold

Mac eller Pc?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny bærbar og er veldig i tvil om jeg skal kjøpe Macbook pro eller en rimeligere pc. Får kjøpt macbook pro relativt billig (gammel modell + studentrabatt), men er fortsatt opp i 8K.

Jeg skal bruke bærbare til oppgaveskriving, se på serier, surfe osv, med andre ord ikke noe spesiell bruk. Det jeg er redd for ved å kjøpe en billigere pc er at den ikke holder like lenge. Men hvis jeg likevel skulle kjøpt en pc til mitt bruk, hvilken burde jeg kjøpt?

Og er Macbook pro vært pengene uansett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min anbefaling, siden du er student, er å kjøpe en Macbook Pro eller Air. Disse maskinene er mye mer mobile enn de fleste PCer, og du får en maskin som varer hele studiene. Maskinene er også veldig lydløse i drift, noe som er viktig på en lesesal. Instant on, er også veldig relevant, og dette er mac bedre på enn windows pcer.

Batteriet er også veldig bra på de nyeste mac'ene, og du trenger ikke alltid drasse med deg lader.

Men dette er nå min subjektive mening:-)

Du kan også få gode priser på brukte macbooker, noe å tenke på?

Lenke til kommentar

Vil si at til ditt bruk så passer jo en Mac Pro 13" bra, eller en air som også er nevnt. Instant On er bedre på Mac enn på pc, noe som er veldig greit som student. En Mac kan du stole på gjennom hele studiene, noe jeg vil si ikke er like stor sjanse for med en PC. De er ofte proppa fulle av program fra produsentene, og viftene begynner å bråke på de fleste pc'er etter en stund. Nå vet ikke jeg om du er en over gjennomsnittet flink databruker, spesielt med pc så har det en del med saken og gjøre også. Du kan jo formatere og installere windows på nytt, da slipper du alle programmene, men en gjennomsnittlig bruker er uoppmerksom når de instalerer nye program og plutselig er maskinen full av tredjeparts programvare.

Jeg bruker bare windows, da jeg spiller mye. Jeg ligger over gjennomsnittet i kunnskaper og databruk, og merker at min PC og windows fungerer utmerket og mye bedre enn til mange andre i klassen som man kan kalle gjennomsnittlige databrukere. Hadde jeg ikke spilt hadde jeg nok kjøpt meg Mac, fordi en får det en betaler for, et utrolig lett operativsystem (kanskje ikke i starten men når man kommer inn i det) som man kan stole fullt og helt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...