South_Bridge Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Som det fremkommer av bildet, tatt med mobilen, så mangler det en del pigger. Dekket har masse mønster igjen, så mannen på hos audi forhandleren lurte kanskje på om dekket var satt på feil i rulleretning eller generelt feil i produksjonen av disse dekkene. Avbildet dekk er kanskje det verste, men alle 4 dekkene mangler pigger "her og der" og opptil en kvart rullelengde på det meste. Så da er spørsmålet, kan det brukes? Dekkene skulle på en Audi A4 stasjonsvogn, bilen og dekkene er fra 2005. Audimannen kunne gi meg nye dekk for 6600, men hvis jeg skal ha nye tenker jeg å legge en 5-6600 i det - men trenger jeg det? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Når dekkene er seks år gamle, og en relativt stor andel av piggene er borte ville jeg nok bytta ja. Dekk er ferskvare, og om ikke dekkene vaskes (regelmessig) og lagres riktig (henges opp et sted hvor det er tørt, mørkt og kjølig), er antakelig gummien mye hardere nå enn det der var når de var nye. Når piggene da er borte i tillegg til at gummien har blitt hardere, vil veigrepet reduseres drastisk på hardpakka snø og is, samt på våt asfalt siden gummien er hardere. For 5-6000,- bør du få et av dekkene som er best i klassen, forutsatt at du har en kurant dimensjon (noe standarddimensjonen ofte er). Ved å sjekke litt rundt skal du ikke se bort ifra at du kan spare 1000-1500,- fra et sted til et annet. Endret 26. oktober 2011 av >Jonas< Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hiver meg på han over mtp. at de bør byttes etter så lang tid, pluss at du kan spare mye på å reise litt rundt for å høre på priser på samme dekk Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Når dekket er 6 år gammalt har det kjørt 3 år for lenge etter min mening, gummien blir "hard" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå