-Spartakus- Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hei. Jeg har har vært inne som befalselev i snart 4 mnd nå, men har slutta nå. Jeg har fått tilbud om å være nestlagfører på Gardeskolen resten av førstegangstjenesten min. Jeg lurte på hvorden dette er? noen som har peiling på hva dette går ut på og hvordan det er med fri siden det er gardeskole? erfaringer mottas med takk! Vil gjerne høre fra alle som veit noe om dette På forhånd, takk Lenke til kommentar
torke Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hei, Går ut i fra at du egentlig var en del av befalskolen til garden? Gardeskolen er et bra sted å være nestlagsfører. Mye grønntjeneste. Samtidig er det ofte lange dager, gardeskolen består jo i hovedsak kun av rekrutter så dagene er lange og travle. Som nlf bor du på den nye kasserna sammen med noen som ble plukket ut til å være nlf fra den forrige konten. Maten på terningmoen er veldig veldig bra, i tilegg er så kommer det ny kont ca hver 3mnd og hver kont har en øvelse på minst en uke i tilegg til markører for ymer. Så med andre ord er det minst en skikkelig øvslse hver 3. mnde. En ting som er litt kjedelig er at du repeterer de 3 mndene hele tiden. Vinteren er veldig fæl i Elverum, temperaturer mot 30-35 grader ikke unormalt. Ellers ligger det mange skytebaner ved siden av leieren. Om alternativet er dimm, så hadde jeg helt klart vært 8 måneder i Elverum, du kommer til å få en konge tid! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå