Cuneax Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Alvorlig sikkerhetsbrist hos Amazons nettskytjeneste. Forskere fant hull i skyen Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Derfor vil jeg ikke ha en nettsky løsning, OwnCloud er noe annet, da er serveren hos deg og DU styrer sikkerheten og da VET du hvilke krav som oppfylles. Men det at Linden Lag (Brukerne har gitt Linden Labs nytt navn, og er gutta bak Second Life som er skrekk eksempel på hvordan Nettsky gaming vil være!) leier hos Amazon er nytt for meg, dette må jeg studere nærmere og se hvilke av deres tjenester de har stuet bort der, antar det kun er Web biten siden hele backenden som forresten er ett jævla Frankenstein monster står i San Francisco i deres egene kontorer. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Reddit! Den bruker vel også AWS. Merkelig at den ikke ble nevnt Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Overskriften fikk meg virkelig til å stusse... Lenke til kommentar
Saiaku Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Om 5-10 års tid er vel 'skyen' mer kjent som en betegnelse på IT teknologien i stedet for det vi ser oppe over hodene våre. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Håper ikke det Saiaku. Selv om det er mange teoretiske likheter mellom det som ofte referes til som "nettskyen" eller "cloud-computing" og tidligere/eldre løsninger, så er det jo ganske spesiell stor forskjell og det er at det drives i en helt latterlig mye større skala enn det er blitt gjort før. Dvs. selv om en VPS er satt opp med virtualisering, så er det ikke litt sammenlignbart i det hele tatt i praksis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå