JonGlenna Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 http://www.razerzone.com/tiamat/en :!: Vet du hva det vil koste? sånn ca? Det står her: http://press.razerzone.com/press/detail/press-releases/razer-announces-the-worlds-first-true-7.1-surround-sound-gaming-headset at det skal koste 179$/€ avhengig av hvor man kjøper det fra, i vårt tilfelle blir vel det i Euro. Med andre ord er du villig til å betale nesten 2000 kr (25% moms) for et headset laget av et firma med elendig kvalitetskontroll og samtidig selger ekstremt overprisede deler. Har du sett på Sennheiser HD 598 og en clip-on mic istedet? Da får du jo i det minste et headset som er verdt prisen. Det er lite sansynlig at jeg kjøper den uansett, jeg bare liker Razer og lurer meg selv til å tro at jeg kommer til å bruke penger på noe. Mens når det kommer ut så tenker jeg at jeg er greit fornøyd med det jeg har. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg skal ha en veldig god grunn for å bruke mer enn en femtilapp. Jeg burde kanskje holde sånne ting for meg selv så ikke folk blir så forvirrede. Oh well. Lenke til kommentar
JonGlenna Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Ok, så jeg sa at jeg var ferdig sist gang, men det var jeg vist ikke og jeg har nå gjort store forandringer på oppsettet (oppgradert til i7 2600k og GTX 580) og takk til Wizzle for å gjøre meg oppmerksom på G35 tilbudet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Ok, så jeg sa at jeg var ferdig sist gang, men det var jeg vist ikke og jeg har nå gjort store forandringer på oppsettet (oppgradert til i7 2600k og GTX 580) og takk til Wizzle for å gjøre meg oppmerksom på G35 tilbudet. ok, noe du lurer på? Lenke til kommentar
JonGlenna Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Ok, så jeg sa at jeg var ferdig sist gang, men det var jeg vist ikke og jeg har nå gjort store forandringer på oppsettet (oppgradert til i7 2600k og GTX 580) og takk til Wizzle for å gjøre meg oppmerksom på G35 tilbudet. ok, noe du lurer på? Med mindre noen ser noe som ikke ser riktig ut så tror jeg ikke det. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Med mindre noen ser noe som ikke ser riktig ut så tror jeg ikke det. Ingenting galt med oppsettet, men du betaler veldig mye ekstra for fint lite ekstra ytelse i BF3. GTX 580 leverer 10-15% bedre ytelse enn et GTX 570, og koster minst 1000 kr ekstra. 3GB VRAM er praktisk når du kjører tre skjermer for 7680x1440/1600, før dette vil du ikke se noen forskjell. Har du planer om å kjøpe 2x 580 og skjermer for 15-30k? Hvis ikke kan du i det minste spare deg for 600 kr og gå for et 1.5GB-kort. Hyperthreading har gitt hakking for enkelte i BF3. Med mindre det kommer en patch betaler du 7-800 kr ekstra for en funksjon du ikke bruker. Avhengig av hvor du ender opp å bestille kan det være lurt å kjøpe en liten og "billig" harddisk, flommen i Thailand har ført til et ekstremt prishopp på harddisker. Legg til en 120GB SSD før du går opp til GTX 580 og 2600k, dette er langt mer merkbart. SSDer har også et langt lavere pristap over tid sammenlignet med skjermkort. Lenke til kommentar
JonGlenna Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Med mindre noen ser noe som ikke ser riktig ut så tror jeg ikke det. Ingenting galt med oppsettet, men du betaler veldig mye ekstra for fint lite ekstra ytelse i BF3. GTX 580 leverer 10-15% bedre ytelse enn et GTX 570, og koster minst 1000 kr ekstra. 3GB VRAM er praktisk når du kjører tre skjermer for 7680x1440/1600, før dette vil du ikke se noen forskjell. Har du planer om å kjøpe 2x 580 og skjermer for 15-30k? Hvis ikke kan du i det minste spare deg for 600 kr og gå for et 1.5GB-kort. Hyperthreading har gitt hakking for enkelte i BF3. Med mindre det kommer en patch betaler du 7-800 kr ekstra for en funksjon du ikke bruker. De har også tilbud på en 570 til 2050kr, men det var en som klagde over bråk. Det var det jeg hadde tenkt på til å begynne med. Avhengig av hvor du ender opp å bestille kan det være lurt å kjøpe en liten og "billig" harddisk, flommen i Thailand har ført til et ekstremt prishopp på harddisker. Legg til en 120GB SSD før du går opp til GTX 580 og 2600k, dette er langt mer merkbart. SSDer har også et langt lavere pristap over tid sammenlignet med skjermkort. Jeg hadde tenkt til å kjøpe en ssd, men ble rådet til å vente til prisene gikk ned. Så derfor velger jeg å følge dette rådet, men jeg kommer nok til å anskaffe meg en ssd etter det. Hvordan mener du jeg burde gå fram? Jeg tenkte da dette tilbudet på skjermkortet (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647767). Jeg har ikke noe imot å velge i5 foran i7, men det kan hende jeg kommer til å bruke Pc'en til mer enn bare gaming. Da snakker jeg i så fall om redigering av videoer osv. Er det noen "store" fordeler ved i7 på den fronten. Ellers vet jeg ikke. Jeg har også hørt om problemene med BF3 som er veldig synd, men jeg tipper (håper) DICE jobber med å patche det. Endret 28. oktober 2011 av JonGlenna Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 SSDer har allerede et veldig bra pris/ytelse-forhold, og når oppgraderingen fra en SSD er mer merkbart enn å gå fra et veldig bra skjermkort til et superbra skjermkort burde valget være lett. Lenke til kommentar
JonGlenna Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 SSDer har allerede et veldig bra pris/ytelse-forhold, og når oppgraderingen fra en SSD er mer merkbart enn å gå fra et veldig bra skjermkort til et superbra skjermkort burde valget være lett. Mener du da at det er verdt å kjøre en ssd nå eller vente? Litt uklart. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Det fyren mener er ja kjøp SSD nå. På den annen side er det som kjent flom og/eller har vært, med de følgende at produksjonen i Thailand av de gose gamle snurre diskene er stoppet helt eller delvis opp. Dette med fører at prisene stiger noe aldeles i gran skauen. Så kan du vente med snurre disk så gjør det til produksjon og pris er tilbake til mer levelige nivå Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 SSDer har allerede et veldig bra pris/ytelse-forhold, og når oppgraderingen fra en SSD er mer merkbart enn å gå fra et veldig bra skjermkort til et superbra skjermkort burde valget være lett. Mener du da at det er verdt å kjøre en ssd nå eller vente? Litt uklart. 2500k, GTX 570 eller HD 6970, 128GB Crucial M4. 1 Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 SSDer har allerede et veldig bra pris/ytelse-forhold, og når oppgraderingen fra en SSD er mer merkbart enn å gå fra et veldig bra skjermkort til et superbra skjermkort burde valget være lett. Mener du da at det er verdt å kjøre en ssd nå eller vente? Litt uklart. 2500k, GTX 570 eller HD 6970, 128GB Crucial M4. +1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå