j0achim Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Hei! Lurer på om noen vet om noen allerede "ferdige" bilbioteker ute på det vide nett. Det skal brukes til en form for AI i ett proskjekt jeg liker å pusle med på kveldstid, tingen er at det begynner å bli noen hinsides hårete if løkker som er snart umulig å holde styr på. Og da jeg tidligere har vært borti treesharp kom jeg til å tenke litt på å skrive om kode til å bruke en from for behavior tree. Er det noen som kanskje har vært borti biblioteker for dette før som kan anbefale noen? Skal sies at jeg er ikke i nød da jeg tenker å benytte meg av overnevnt bibliotek, men før jeg implementerer det tenkte jeg å høre her om noen sitter på et mer kommersiellt eller open source (med community) alternativ Endret 25. oktober 2011 av j0achim Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Måtte google behaviour tree, men er fortsatt ikke sikker på hva behovet ditt er. Snakker du om en grafisk komponent du kan bruke til å modellere, eller snakker du om en datastruktur? Lurer forresten på hvordan en hårete if-løkke ser ut Endret 26. oktober 2011 av torbjørn marø Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Sjekk Aigamedev, mener å huske jeg fant en god del der, men mulig det var premium innhold. Eventuelt sjekk apocdev sin blog, tror det er han som har laget treesharp også. Kanskje du får tak i Onyx-prosjektet hans? :-) Det er sagnomsust i visse miljøer. stackoverflow.com/questions/4241824/creating-an-ai-behavior-tree-in-c-sharp-how aigamedev.com/insider/presentations/behavior-trees/ www.blog.apocdev.com/ Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Blir mange forskjellige termer her så for at jeg ikke skal drive å snakke rundt meg selv ligger jeg ved ett bilde og en link til en wiki overview til en applikasjon som benytter seg av treesharp. Lenke til wiki her. Var bare i tilfelle noen hadde vært borti alternativer, så jeg kommer til å benytte meg av treesharp Endret 26. oktober 2011 av j0achim Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Ser jo ut som Treesharp inneholder alt som skal til for å lage en fullstendig løsning med Behaviour Tree da Jeg husker jeg lastet ned dette for ca. ett år siden og hadde samme planer som deg, men brukte ikke nok krefter på å forstå det til å komme skikkelig igang. Kjenner ikke til noe rammeverk tilgjengelig som er bedre enn dette, så tror det beste alternativet ditt er å lese alt du kan komme over av BT og deretter bruke Treesharp for å bygge motoren din selv. På AiGamedev tror jeg alle faktiske kodeeksempler jeg fant var for C++. Kanskje kan du finne hjelp i Visual3d: http://game-engine.visual3d.net/wiki/scripting-gameplay edit: Ah, stemmer det, Apoc joina med GB/HB-teamet Ingen som helt forstod hvorfor, da kodebasen var antatt å være crap, men alle trenger vel penger. Om sideprosjektet ditt er å lage en bot eller CC, send meg en pm, kunne godt tenke meg å sysle litt med det igjen fremover Endret 26. oktober 2011 av thelomen Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Har laget "proof of concept" kode base for en bot ja (annet spill). Dog den er heller meget dum og er lite dynamisk, og langt ifra skrevet på en effektiv måte, men med brennende interesse for automatisering veldig gøy å leke med. Så neste steg er å få litt system i rotet. Ikke minst det å prøve seg frem med ting som gjerne ikke er rett frem er også spennende og veldig gøy når det begynner å virke Har lagt ved ett bilde av noe jeg snekret sammen noen kvelder siden. Endret 26. oktober 2011 av j0achim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå