Patrick123 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Er ikke sikker på om dette er helt rett seksjon å poste i, men "here goes nothing" Jeg kjøpte FM12 via nettet (FM-Base) og betalingen og alt gikk helt fint. Siden spillet må aktiveres og lastes ned gjennom Steam så skulle jeg bare åpne programmet. Jeg har ikke brukt det på over et år så det første som dukket opp var en beskjed om at "Steam oppdaterer". Problemet var at det skjedde ingenting og den begynte aldri å oppdaterer seg. Etter kanskje 7-8 sekunder får jeg beskjed om at jeg enten ikke er koblet til nettet (noe jeg er) eller at nettet ikke er konfigurert for Steam (hva nå enn det vil si). Jeg har brukt Steam tidligere uten problemer, da på et annet nettverk siden jeg bodde et annet sted. Jeg leier en leilighet og det er utleier som har modemet/ruteren hos seg så jeg kan ikke gjøre noe med den, tror jeg. Jeg har lest et sted at man kommer unna dette ved å "søke" på IP-adressen, noe jeg gjør hvor jeg da kommer til en side for et Zyxel-modem. Synes å huske at jeg har hørt noe slik "port-forwarding" eller noe lignende, muligens at jeg må åpne porter, kan ha noe å si, kan det stemme? I så fall, kan jeg "logge meg inn" på modemet til utleier og fikse dette uten at det fucker opp alt her i verden? Det er 4 leiligheter som bruker samme nettverk i tillegg til utleier selv. Hadde vært evig takknemmelig dersom noen kunne hjelpe meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Det høres ut som noe blokkerer trafikken til Steam-serveren. Det kan være ruteren til utleier, men det kan også være en programvare installert på pc'en din, som en brannmur. Har du noe slikt installert, og hvilket operativsystem bruker du? Steam krever disse portene åpne Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 I det siste har jeg ikke kunne laste ned ting på uTorrent heller, får bare beskjed om at ingenting kommer inn. PlayStation Network fungerer heller ikke selv om jeg har nett på PS3. Bruker Windows Vista og Norton som antivirusprogram. Er det det du mener? Dette har aldri vært et problem før, det er kun en drøy uke siden at uTorrent ga seg. Det hender nå og da at nettet til utleieren detter ut og de må da slå det av og på. Dette skjer kanskje 2 ganger i måneden eller noe, uten forvarsel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Ok, siden problemene du har ikke bare gjelder steam, men også andre programmer samt ikke bare pc'en din, tyder det på at det er på ruteren problemet ligger. Det kan være en modul i ruteren som har trynet. Har du mulighet til å restarte ruteren? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Nei, desverre. Den er i utleiers bolig rett under meg. Hele greia startet for kanskje 2 uker siden, og siden den gang har ruteren blitt slått av og på hos dem et par ganger, men det hjelper vel kanskje ikke her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå