Kirchhoff Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Hei, jeg byttet hk og ram i min pc i dag. Jeg har 2 store problemer. Det tar over 8 min å starte pcen. 3-5 på "starting windows" og 2-4 min svart skjerm etter innlogging. Å åpne min datamaskin går fort nok pga superfetch, men å hente info om diskene og å kunne trykke på noe kan ta 30-40 sek. Å søke i windows start feltet er ubrukelig. Det andre problemet er at det står 8GB installed(4,00 GB usable). Har tatt brikkene inn og ut og sørget for at de sitter ordentlig og ikke blir dyttet til siden av kabler osv. Kjører Windows 7 64 bit (har ikke formatert etter jeg byttet HK). HW: HK - M5A88-M am3+ CPU - phenom ii x2 Ram - 2x4GB DDR3 DC kit Windows er instalert på en sata2 HDD Prøvde å instalere "chipset drivers" som fuglte med HK på en cd, men den instalasjonen gikk ingen vei, så jeg avbrøt. Men skal prøve igjen med litt bedre tolmodighet. takk Oppdatering: Plutselig sto det 8 GB ram usable, og harddisken jobbet som vanlig og pcen virket helt fin. Så jeg tenkte at en restart burde funke bra da. Men nå har det gått 2-3 min siden jeg trykket restart, og det står fortsatt shutting down. Harddisk lampen lyser konstant, men harddisken jobber ikke (harddisk aktivitet lampen er riktig koblet). Nå plutselig hørte jeg harddisk aktivitet og den skrudde seg av. Endret 25. oktober 2011 av O:M:A Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvis du ikke byttet til nøyaktig samme modell hovedkort som du hadde før så må du reinnstallere windows. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvis du bytter hovedkort fra et chipsett til et annet, eller du går fra intel til amd eller fra amd til intel, må du nok desverre formatere for å få dette til å virke optimalt. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 Ok, får vel gjøre det, viss jeg ikke klarer å ordne det i kveld. Har også en vertex SSD liggende, får instalere på den da. Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Ved installering av OS på SSD , husk : BIOS i AHCI eller RAID modus. Koble midlertidig fra alle harddisker ( fjerne sata kabelen er bra ) Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Instalerer nå windows 7. Satt alle sata portene i ahci mode, men nå står det "IDE: " foran SSD-en og dvd leseren min i boot priority. Det er ingenting å bekymre seg for regner jeg med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå