Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problemene baller seg på de siste dagene

Anbefalte innlegg

Heisann,

Etter mye klabb og babb med datamaskinen min de siste dagene (og ingenting har funket så langt) har jeg bestemt meg for å lage en tråd her, i håp om at noen skal kunne hjelpe meg med probleme jeg har med datamaskinen min.

For noen få dager siden begynte PC'n mer eller mindre å ta kvelden. programmer så ut til å slutte å fungere (pcn klarte ikke å identifisere de), den frøys HELE tiden osv osv osv..

Til slutt bestemte jeg meg for å slette alt og innstallere windows på nytt. alt så ut til å fungere optimalt, hvertfall de første 15 minuttene. så fortsatte probleme.

- fryser noen ganger når dataen blir skrudd av og på

- gjenkjenner ikke programmer

- fryser stadigvekk

- programmer som er innstallert ser ut til å ikke lenger være innstallert når pcn blir skrudd av og på igjen, får beskjed om å innstallere det på nytt

- trykke på linker/nedlastinger fører nesten alltid til at pcn fryser

- pcn er blitt UHYRE treig, hvis jeg f.eks skal inn på Internet Explorer, tar dette gjerne 20 sekunder. Hvis det da funker. som oftest gjør det ikke det.

Klarte (etter ca 500 forsøk) å laste ned antivirus og kjøre en gjennomgang med denne, den fant ingenting som den mente kunne være farlig for pcn..

Jeg spør derfor dere om hjelp. Er det noen som har noen anelse om hvor problemet kan ligge her? sånn det ligger ann nå er det eneste jeg kan bruke pcn til å være på internett.. helt til den fryser såklart ;-)

Takker for all hjelp, håper å måtte slippe å bytte ut dataen da intensjonene ved kjøp var å spille spill på den, og den er ikke 1 år gammel engang.

datamaskinens specs:

prosessor: intel® core i7 cpu [email protected] (8cpus), 3,1GHz

WINDOWS 7 starter 32 bit. (hadde en annen før, men var nødt til å bruke en annen cd da jeg hadde mistet min originale)

NVIDIA GeForce GTX 570

memory: 2016 mb

Om det er noe dere lurer på er det bare å spørre.. er egentlig ganske fersk med PC, men skal gjøre mitt beste :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar. finnes det dog noen andre måter å feilsøke problemene på? bytte del etter del høres ut som svært mye jobb. ihvertfall for en som aldri har byttet en pcdel før i hele sitt liv.. :-( (høres iogforseg dyrt ut og :p)

Om du ikke er en "mekker" som har datadeler liggende å slenge, blir det dyrt, da er det bedre å levere maskinen inn på service. Eller kjøpe ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...