Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble aktiv sub til rear speakers

aeropilot

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har lest at man kan koble en aktiv sub til bakhøyttaler-utgangen fra stereoen. Men det jeg ikke har klart å finne ut er om man kan kjøre bakhøyttalerne og subben samtidig fra den samme utgangen. Eller MÅ man koble bakhøyttalerne ut hvis man bruker denne løsningen? Aller helst vil jeg jo gjerne bruke både bakhøyttalerne og subben, så langt dette går an selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei cossiemk1, etter å ha lest gjennom trådene her i bilstereoforumet skjønner jeg at du har ganske bra peiling på dette. Og jeg takker hjertelig for all hjelp så langt. Men jeg vil prøve å oppsummere litt for å få ting helt rett i hodet mitt.

Altså, jeg vil koble subwooferen i høyre og venstre utgang for bakhøyttalerne, direkte fra spilleren. I utgangspunktet skal dette gå helt greit, siden subben har høynivå-innganger. Men, hvis jeg da kobler bakhøyttalerne på i tillegg, så de går i paralell med subben, så halverer jeg i utgangspunktet ohmen. Stemmer ikke det? Skaper dette problemer for spilleren? Kan den, eller høyttalerne bli ødelagt? Eller kan subben bli ødelagt? Eller er det verste som skjer at det blir dårligere lyd? Jeg beklager, men jeg forstår ikke helt konsekvensene av paralellkoblingen... hehe. Så om du klarer å forklare dette, så hadde jeg blitt veldig glad. Ellers skal vel det gå greit for meg å bare koble ut bakhøyttalerne, jeg skulle bare gjerne forstått hvorfor jeg burde gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...