aeropilot Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hei, Jeg har lest at man kan koble en aktiv sub til bakhøyttaler-utgangen fra stereoen. Men det jeg ikke har klart å finne ut er om man kan kjøre bakhøyttalerne og subben samtidig fra den samme utgangen. Eller MÅ man koble bakhøyttalerne ut hvis man bruker denne løsningen? Aller helst vil jeg jo gjerne bruke både bakhøyttalerne og subben, så langt dette går an selvfølgelig. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 http://www.ehow.com/how_6012222_connect-subwoofer-rear-speakers.html Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 Har sett den der, men den virker ikke relevant. Sånn som jeg skjønner det, så har den nevnte subben der spesielle "speaker out" viderkoblinger til andre høyttalere. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det går fint å bruke signal fra bakhøyttalerene samtidig som de er koblet til, men vær obs på at høyttalere i hatthylla påvirkes av trykket fra sub, og vil da låte ræva Hvilken aktiv sub tenker du på? Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 En "under seat" type. Ikke spesifisert ennå. Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 En annen ting, vil det bli bedre hvis man bruker en høy- til lavnivå omformer og bruker lavnivå-inngangene på subben? Eller utgjør det ingen forskjell? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 En annen ting, vil det bli bedre hvis man bruker en høy- til lavnivå omformer og bruker lavnivå-inngangene på subben? Eller utgjør det ingen forskjell? Med en slik sub, så spiller det ingen rolle nei Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Hei cossiemk1, etter å ha lest gjennom trådene her i bilstereoforumet skjønner jeg at du har ganske bra peiling på dette. Og jeg takker hjertelig for all hjelp så langt. Men jeg vil prøve å oppsummere litt for å få ting helt rett i hodet mitt. Altså, jeg vil koble subwooferen i høyre og venstre utgang for bakhøyttalerne, direkte fra spilleren. I utgangspunktet skal dette gå helt greit, siden subben har høynivå-innganger. Men, hvis jeg da kobler bakhøyttalerne på i tillegg, så de går i paralell med subben, så halverer jeg i utgangspunktet ohmen. Stemmer ikke det? Skaper dette problemer for spilleren? Kan den, eller høyttalerne bli ødelagt? Eller kan subben bli ødelagt? Eller er det verste som skjer at det blir dårligere lyd? Jeg beklager, men jeg forstår ikke helt konsekvensene av paralellkoblingen... hehe. Så om du klarer å forklare dette, så hadde jeg blitt veldig glad. Ellers skal vel det gå greit for meg å bare koble ut bakhøyttalerne, jeg skulle bare gjerne forstått hvorfor jeg burde gjøre det. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Det blir ikke en paralellkobling i den forstand for du kobler deg til en forsterker, og ikke en høyttalere. Signalet du trenger til suben, blir ikke det samme som hvis du hadde koblet til 2 høyttalere, så det går bra Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Ok, da prøver jeg det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå