AndersT2 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Fikk Altibox i går med med 60/60 linje Men får ikke internettet til å fungere via switch. Har i dag 2 Gigaswitcher som er til kontoret og TV racket. Når jeg plugger kabel fra Altibox switchen til gigaswitchen, så får jeg ikke noe internett. Når jeg plugger fra Altbox direkte i PCen så kommer det. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Hadde ingen problemer med denne løsningen når jeg hadde Nextgentel. Har den nye Zyxel (?) switchen fra Altibox, hvor det kun er 4 ethernet utganger, og ikke 3 TV utganger og 1 PC utgang slik det var før (og er i manualen som følger med). Eller er det noe jeg må gjøre i gigaswitchen? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Tipper du må ha Router. ikke bare switch, og du må ha en med litt fart i 60/60 er ikke bare bare for routeren. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 zyxelen har innebygget routing funksjonalitet så det burde gå med en switch. Sikker på at du har satt den i riktig utgang på zyxelen? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 Det er kun 4 ethernet utganger merket 1,2,3 og 4. Ikke noe annet. Brukerveiledningen viser bilde at 1 PC utgang og 3 TV utganger. Men denne jeg har fått er en nyere type, uten dette. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 den som er nærmest wan kontakten er pc (merket med 1) resten er tv kontakter går utfra det er en zyxel p2812 du har fått? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 Syntes det er dårlig av Altibox å ikke legge ved bruksanvising som passer til utstyret man får. Fikk svar av Altibox at det er utgang 1 er PC, og resten TV, da de ringte å lurte på om jeg hadde fått alt jeg skulle ha, bra av dem. Fant ut hvorfor jeg ikke fikk det via switchen også. Når de bygde leiligheten min, så fikk jeg dem til å legge inn ett ekstra punkt på kontoret. De hadde heldivis dratt Cat 5 kabel, men kun tilkoplet 1 par for ADSL. Men det de har gjort er å hente det ekstra punktet fra punket jeg ikke bruker i gangen, og hadde glemt er der. Så ved å skjøte her så skal jeg få signal. Heldigvis så la jeg opp cat 6 til TV, da 2 stk, og bruker den ene til switchen der, og eksisterende kabling i mellom til PC. Så nå funker alt utenom det trådløse, som jeg ikke fikk til å funke. Bruker den gamle jeg har i stedet til jeg gidder å prøve igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå