Thor. Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Ser meg rundt etter oppgradering til min stasjonære. Har litt penger på konto så jeg tåler å bruke noe på en oppgradering. Mitt oppsett nå er fra Mai 2009 og består av: 4GB ram ATI radeon HD 4890 Core2 Quad Q9400 Gigabyte GA EP45-DS3L 600W PSU Silver power Jeg baserer pc-en min på viftekjøling og derfor valgte jeg skjermkort med to vifter. Det er god luftflyt i kabinettet. Jeg vurderer å bytte til modulær psu. Men det er ikke noen prioritering med mindre 600W er for lite for mitt oppsett. Har 4stk harddisker, 3X200mm vifter, 2x120mm vifter opptil nesten 10 usb enheter ibruk og 2 DVD brennere. Annen info: Skal ha 4X usb 2 porter i fronten til å fungere Helst 6 USB porter bak, minst en USB 3 port. Ønsker 6GB eller mer med ram. Gjerne 8 om økonomien tåler det. Skal oppgradere skjermkort, GPU, RAM, CPU. Resten holder for en stund. Ellers så har jeg prøvd meg på å plukke deler hos komplett. Resultatet ser dere her: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=998932&su=296E1952-7E0C-4410-BF5D-C64006CF771E Lenke til kommentar
meeg Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Tja, her er et annet eksempel: Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 Annen butikk, annet hovedkort (som forøvrig er veldig likt), annen ram og lavere pris virker fristende.. Ser ikke ut som jeg taper på det heller.. Noen innvendinger til dette før jeg trykker kjøp? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Ser at hverken Komplett eller MPX (samme lager) har skjermkortet inne. Du kan velge et annet 6870 kort, eller lete på andre nettbutikker. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 Venter heller på at mpx får inn det skjermkortet neste uke enn å velge et med kun en vifte på. Støy er fortsatt en liten faktor selv om jeg baserer meg på luftkjøling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå