Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva har skjedd med prisene på HDD?

Anbefalte innlegg

Jeg husker jeg så et tilbud på Komplett for rundt en måned siden med en 1TB-disk til 399,- (eller der omkring). Var en del andre disker også til mellom 500-700 kroner.

Når jeg skulle inn å sjekke igjen nå finner jeg ikke en eneste disk til under 1000?!?

Hva har skjedd med prisene? De har jo rast nedover jevnt og trutt, og så plutselig gjør de byks oppover?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er hva Dustin har å si:

Oversvømmelsen i Thailand fører til manglede leveranser av harddisker!

De store oversvømmelsene i Thailand har rammet produksjonen hardt for mange harddiskprodusenter og underleverandørene deres. Enkelte produsenter har måttet stenge fabrikkene sine helt. Dette forventes føre til et stort produksjonsbortfall under årets fjerde kvartal, hvilket igjen fører til mangel på samtlige typer av mekaniske lagringsenheter.

Vi på Dustin gjør alt vi kan for å sikre tilgang til de rammede produktene, men de forventede leveranseproblemene kommer dessverre til å innebære at vi ikke kan tilby et komplett sortiment under denne perioden.

For øyeblikket er informasjonen mangelfull om både priser og leveransetider, men vi kommer til å oppdatere denne siden løpende så snart vi får ny informasjon fra leverandørene våre.

Vi beklager eventuelle problemer dette kan medføre.

Mener du at det er dyrt?

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Teit at de skal sette opp prisene, de kunne heller bare ha solgt ut det de hadde igjen for normale priser.

Er jo bare sykt med 2k prishopp

Supply vs. demand etc.

Er personlig ikke overrasket. Det ligger nok en god del økonomiske kalkulasjoner og analyser bak som "forsvarer" prisnivået

Endret av Error
Lenke til kommentar

Heh, eg bestilte forrige måndag 18 stykk 2TB harddisker hos MPX.no for 529 kr. Dei har enda ikkje sendt pakken, men så lenge eg får den før desember så skal eg ikkje klage. Harddiskane er reservert og eg blir skikkeleg sur om dei ikkje kan levere. For eg trenger dei harddiskane til prosjektet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...