St1gar Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Strømmen gikk under installasjonen av en "Viktig oppdatering", og PC'n er nå blitt så til de grader føkka at den vil ikke starte opp, en gang. Under oppstarten får jeg en feilmelding som sier at den ikke kunne starte "Boot Manager", eller noe slikt. (Husker ikke helt de eksakte ordene.) Regner med at det er en eller annen sykt viktig fil som er blitt korrupt, så jeg bestemmer meg for å oppdatere. Så ved hjelp av en venn, kommer jeg meg inn på noen instilinger som gjør at PC'n prioriterer CD ROM under oppstart i stedet for hva enn den gjør ellers. (Setter alle andre innstillinger på "Disabled".) Men nå får jeg en ny feilmelding: "Disk Boot Failure. Insert System Disk And Press Enter". Hva nå, da? Betyr det at selve CD-ROM'en føkker, den også? Har hatt litt problemer med den, tidligere. "slarker" litt. Kan det ha noe med saken å gjøre? Vær så snill å hjelpe meg. Jeg kjenner panikken stige. Endret 25. oktober 2011 av St1gar Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) bare for å begynne i riktig ende: du har satt en bootbar disk i cdrom'en etter at du satte den som defalut boot device ikke sant altså: en disk med ditt valgte operativsystem. Endret 25. oktober 2011 av SirAmp Lenke til kommentar
St1gar Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 bare for å begynne i riktig ende: du har satt en bootbar disk i cdrom'en etter at du satte den som defalut boot device ikke sant altså: en disk med ditt valgte operativsystem. Joda, satte selvfølgelig inn Windows-CD'n. Jeg regner med at jeg satte CD-ROM som "Default"... jeg "Disabled" jo alt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå