Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp! oppdaget rust på russebil og lurer på angrerett/fiksing (bilder)

STking

Anbefalte innlegg

Hei! har et ganske stort rustproblem, og lurer på hva jeg skal gjøre! er rust i kanalene og noe i hjulbuene. Selger skrev under på at "den selges som den er" men skrev også under på at "det er ingen problemer/feil med bilen" så kan jeg ta personen på dette? jeg legger ut noen bilder av problemet mitt.. lurer også på angrerett, gjelder dette ved salg av bil privat? er bare 8 dager siden kjøp.(forstod ikke skikkelig NAF sidene:P) det er bare på ene siden av bilen det gjelder, andre siden er kun overflaterust.

Jeg oppdaget problemet når jeg tok av noe lakk og fikk lagt meg skikkelig under, noe jeg ikke gjorde grundig nok på visning (idioti fra min side)

hvilken pris kan det komme på med verksted?

vi har heldigvis en som har sveisekurs, og lurer også på om hva han kan gjøre for å fikse:)

Bildene er litt av de samme hullene.

post-262487-0-61958900-1319564522_thumb.jpg

post-262487-0-87892000-1319564529_thumb.jpg

post-262487-0-49641600-1319564552_thumb.jpg

post-262487-0-77417700-1319564572_thumb.jpg

post-262487-0-10599400-1319564610_thumb.jpg

Endret av STking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm hadde dere på dere sveisemaske når dere besiktiget bilen??? Du skal vel være rimelig blind for ikke å se den rusta på et par kilometers avstand. :tease:

vet ikke hva som foregjikk-.- alt for uppmerksom! i bunn og grunn er det jo min egen feil, men selger gav INGEN opplysninger selv, og det har jo vi krav på, har vi ikke det?:)

Endret av STking
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dette er helt klart en synlig mangel, som du ville ha oppdaget dersom du hadde oppfylt din undersøkelsesplikt ihht kjøpsloven. Du kunne reklamert ihht kjøpsloven dersom bilen hadde en mangel som selger hadde skjult/underslått, og som du ikke hadde mulighet for å avdekke ved en fagmessig undersøkelse av bilen, men i dette tilfelle tror jeg ikke du kommer noen vei. Du kan gjerne prøve, men ikke ha for høye forhåpninger til utfallet.

Men: Dersom du er under 18 år, og selv har signert avtalen, kan du kreve å få kjøpet hevet og hele kjøpesum tilbakebetalt, da du ikke er myndig og kan inngå en avtale. Til dette trenger du nok hjelp av foresatte/jurist.

Dette er noe som har gått igjen i maaaange tråder her, det virker som om mange har blind tillit til alle som skal selge et gammelt "vrak". Konklusjonen er: Kan du ikke svært mye (og vær realistisk i egenvurderingen) om biler, ta med deg en som kan, eller få gjennomført en uavhengig vurdering av bilen før du skriver under eller betaler noe som helst. Selve undersøkelsen må du regne med å betale selv, men det kan lønne seg likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...