Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor mye alkohol tåler man?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

La oss si at man har en hel dag å drikke på, hvor mye må man konsumere da før man dør? Vet selvfølgelig at to spritflasker er dødelig hvis man drikker det på under en time, men etter det jeg vet så er ikke det mulig å drikke så mye på så kort tid. Kastet jo selv bare opp etter at jeg drakk 6 tuborg 0,33l, og da spydde jeg ikke fordi jeg var full, men rett og slett fordi jeg magen ikke klarte så mye på så kort tid. Kan også nevnes at jeg tåler veldig mye alkohol før jeg blir full og/eller drita, og pleier ofte å drikke mye.

Men tilbake til spørsmålet: Hvor mye tror/vet dere at man tåler hvis man har en hel dag på seg? La oss si at man står opp klokka 10-12 og drikker jevnt utover dette, før man drar på vorspiel og drikker mer da, og enda mer på en fest og evt. nachspiel som varer til klokka ett til tre. Hvor mye kan man drikke før dette er dødelig?

Kan nevnes at jeg spør om dette først og fremst for at jeg er nysjerrig, og sånn bare i tilfelle jeg finner på å drikke utrolig mye utover en hel dag, så vet jeg hvertfall hvor mye jeg skal holde meg unna :p

Postet av anonym: 52d1a32575f3daf5d06f4145827407d6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

helt umulig å svare på, er så mange ting som spiller inn. høyde/vekt er en av de. hvor mye man har spist/drukket i forveien, hvor mye man har drukket før osv osv

Ja det skjønner jeg, men bare la oss ta en helt gjennomsnittlig mann. Med gjennomsnitlig høyde og "normal" BMI. La oss også si at han spiser en god frokost, en god lunsj og evt. burger king eller noe sånt før vors/eller festen. Og småspiser innemellom. Og at han drikker en øl eller mer for hvert måltid, og drikker øl jevnlig fra frokosten og utover.

Bare sånn rent hypotetisk estimat. 30øl og 10 drinker iløpet av en dag? 20 øl og 5 drinker? Du skjønner tegninga :) Vet at det ikke er et enkelt spørsmål, men får vel bare tenke rent hypotetisk, eller hvor mye tror du at du ville tålt?

Postet av anonym: 52d1a32575f3daf5d06f4145827407d6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...