-=Petter=- Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hei Jeg har en lånekalkulator som jeg har funnet på nett, til Excel. Men er det mulig og gjøre noe med denne, slik at man f.eks. kan legge til slik at når renten i banken forandrer seg, så følger denne etter. Og at man kan skrive inn omkostninger og slik? Husker ikke hvor jeg fant denne dessverre. test.xlsx Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Kan prøve og forklare litt nærmere hva jeg lurer på. Et felt for mnd også, slik at man kan legge inn både mnd og år til nedbetalingstiden. Noen felt som man kan fylle inn hva renta blir ved en dato, slik at den beregner dette riktig. I forhold til hva som er igjen av lånet på denne dato. Må legge inn rente selv, ikke automatisk fra nett eller noe slik. Så det nesten kunne virke slik fra teksten i første post. Et felt for mnd. kostnader som ikke er renter eller avdrag. Som alle banker har. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Bumper denne i et lite håp..... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Legger du inn effektiv rente så er det ink. "andre omkostninger" så du trenger ikke et eget felt for det.. Ellers så er jeg ikke helt med på hva du vil frem til....Bytter du rente sats så følger det under etter... Hver gang banken justerer renta så får du en ny nedbetaling plan,somregel som post i nettbanken... Endret 2. november 2011 av taz Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Det er riktig det at det alt henger med. Men kalkulatoren ser ikke hva som er betalt, slik at det blir beregnet på gjenstående saldo. Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Hei. Hvilket svar er du ute etter? Finne ut hvor mye du har igjen på lånet? Eller skal du ta opp et lån? Lenke til kommentar
ThuleAudio Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Skandiabankens kalkulator er fin (om det er en slik du er ute etter). Eller må du ha det i excel? http://www.skandiabanken.no/Lan/Kalkulatorer/Kalkulator-boliglan/ Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Er ute etter at man skal slippe og se på siste saldo da man legger inn ny rente. Dette for og følge med tilbake i tid bla annet. Ja, vil ha det i excel. Altså, nå jeg skriver inn at rente fra dato, så regner den rente fra den datoen, med den summen som står i den ruten på nedbetalingsplanen som gjelder fra den datoen og fremover.. Osv Osv.. Hvis jeg bare endre rente i den kalkulatoren som er lagt ved dette emnet, så regner den jo alltid på hele summen, så da må jeg redigere summen selv, det er dette jeg er ute etter og bli kvitt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå