Gå til innhold

Gjentagende overføring av filer fra et sted til et annet


Anbefalte innlegg

Jeg skal overføre bilder fra et cf kort som står i en kortleser til et område på nettverket ganske ofte.

Trenger ikke opprette mapper etter dato bildene er tatt, bare overføre alle filene til samme mappe funker fint.

Hvis det finnes et program som oppretter mapper og putter filene i mapper etter dato filene ble opprettet hadde dette vært fint.

Er det noen som har noen tips på et program som gjør dette uten at jeg må skrive inn instillingene hver gang jeg skal overføre bilder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Når jeg plugger til et kamera så popper windows egen overføringsvindu opp. Der har jeg satt opp hvilken mappe jeg vil ha bildene i, og der havner de nå hver gang jeg pverfører. Trenger da ikke eget program til det????

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal plugge i et classic canon 5d og overføre via usb med 16gb brikker så kommer jeg til å måtte lade kameraet flere ganger før de er overført.

 

Bruker 15-20 sekunder pr raw fil på 12-15mb. kjapp og gæli regning tilsier at dette vil ta ca 6 timer for å overføre, men med cf lesern bruker den ikke et sekund pr bilde engang, tar kanskje 3-4 bilder i sekundet. da blir det bare 4 minutter på å overføre med samme ca regningen.

 

EDIT: programmet nevnt oppi der fungerer forresten ganske smertefritt, hadde vært deilig om den laget mapper etter dato filene ble opprettet, men jeg overfører så ofte at jeg sjelden trenger opprette mer enn en mappe hver gang og i tillegg bare starter den overføringen uten at jeg trenger trykke på noe som helst.

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...