The-Arbiter Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Heisann! Jeg har en side der jeg holder på å programmere et meldingssystem der brukere kan sende meldinger til hverandre. For at det ikke skal bli så mye spam, har jeg satt en grense til 1 minutt per melding. Jeg har en textfield der jeg skriver tekst, og en submit under som gjør at meldingen blir sendt, men når meldingen blir sendt, vil jeg at tekstboksen skal forsvinne, og at teksten "Meldingen ble sendt!" skal erstatte den. Nå kommer teksten under tekstboksen. Jeg har prøvd med funksjonen exit(), men da forsvinner jo høyre delen av hele siden også. Noen som har et forslag? Lenke til kommentar
etse Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Lag noe lignende: if(!spam_timer()) { echo "<input ... >"; } så lager du funksjonen "spam_timer()". Som sjekker om det er mer eller mindre enn et minutt siden han sendte sist melding. Denne returnerer True eller False. Lenke til kommentar
The-Arbiter Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 Lag noe lignende: if(!spam_timer()) { echo "<input ... >"; } så lager du funksjonen "spam_timer()". Som sjekker om det er mer eller mindre enn et minutt siden han sendte sist melding. Denne returnerer True eller False. Thanks! Lenke til kommentar
The-Arbiter Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 Lag noe lignende: if(!spam_timer()) { echo "<input ... >"; } så lager du funksjonen "spam_timer()". Som sjekker om det er mer eller mindre enn et minutt siden han sendte sist melding. Denne returnerer True eller False. Dette funket ikke. Teksten "Meldingen er sendt" dukker fortsatt opp under textfield'en. Slik som på bildet: http://gyazo.com/7a75bce3df73734235e6969c3b62709a Jeg vil at textfield'en skal forsvinne, og den teksten som står under skal erstatte textfield'en. Slik at det eneste som hadde stått der nå var tittelen "Send melding", og under den skal "Meldingen ble sendt til.." stå. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Send Melding <?php if($_POST) // denne blir kjørt når bruker har klikket "Send Melding" { // Send meldingen her osv.. echo 'Meldingen ble sendt til '.$username; } else // Hvis brukeren IKKE har klikket "Send Melding". { // Form, her legger du koden for tekstfeltene... knappene osv. } ?> Lenke til kommentar
The-Arbiter Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Send Melding <?php if($_POST) // denne blir kjørt når bruker har klikket "Send Melding" { // Send meldingen her osv.. echo 'Meldingen ble sendt til '.$username; } else // Hvis brukeren IKKE har klikket "Send Melding". { // Form, her legger du koden for tekstfeltene... knappene osv. } ?> Skal prøve det! Lenke til kommentar
slacky Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) hvis koden din er små-dårlig, så er det bare å klikke F5(refresh), så sender han meldingen igjen... Så kan han spamme så mye han vil. Vurder å del koden, så er det flere dyktige PHP-kodere her som kan friske den opp. Endret 30. oktober 2011 av tROOP4H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå