Coozter Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hei! Jeg satt akkuratt inn min nyinnkjøpte GTX 580 i pcen, men når jeg trykker på strømknappen kommer det bare ett langt og 2 korte pip. Om og om igjen. Hva skyldes dette? Har forresten en Packard Bell fra før. - Eirik Lenke til kommentar
Cyberstorm Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Dette skyldes en feilmelding på hardware mest sannsynlig. Et langt pip etterfølgt av to korte er koden for hva som er feilen du er på jakt etter. Dersom du vet hvilket hovedkort du har, kan du sjekke opp dette med å søke på hovedkortet og feilmeldinger via lydene du hører. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Skjekk manualen for hk, der skal problemet stå beskrevet. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvilken PC er det spesifikt snakk om? Evt, hvor kraftig PSU har den? Lenke til kommentar
Coozter Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 Det er en packard bell iPower noe (Husker ikke tallet) Med en 400W PSU... Tipper det er der feilen ligger... Er vel rett og slett ikke nok strøm? Og HK er ikke noe standard, ettersom det er en PB pc... Du finner ikke manual på dette... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Da må du finne ut hvem som har snekkret BIOS din, Phoenix, Award, AMI etc. Deretter slå opp på standard pipekoder for disse og MULIGENS finner du noe nyttig, men ikke sikkert. I verste fall er det ikke så mye du kan gjøre om du bestemmer deg for å oppgradere maskinen. HKet er ofte laget slik at utenom Packard sin egen PSU, så vil den grilles. Eneste som kan berges fra slike maskiner er som oftest CPU, RAM, harddisker og kabinettet. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Leste i min tabell, rimelig gammel enn men denne tilsier at GPU er problemet, mest sannsynlig for lite strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå