Gå til innhold

Ny spillrelatert Youtube-kanal i håp om å åpne for YTpartnerskap i Norge

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp tatt steget ut i den store-vide verden, og opprettet en Youtubechannel hvor jeg kommer til å legge ut endel videoer, hovedsaklig fra MW3 (Black Ops frem til den tid). Grunnen til dette er først og fremst fordi slike gameplay-commentary/montage-osv-samfunnene som Machinima og IGN virker veldig spennende og interessant, men det finnes også en annen grunn.

Som sikkert de fleste vet, er det mulig å tjene penger på Youtube-kanaler ved å få en avtale om såkalt "partership". Dette kan du enten få direkte av Youtube, eller av bedrifter som har avtaler med youtube, som for eksempel Machinima. Men per dags dato finnes det ingen slike ordninger i Norge. Det finnes bare i ca. 15 land rundt om i verden, inkludert Sverige. Så derfor har jeg også laget denne kanalen for å prøve å få google til å forstå at det også er folk i Norge som kjemper for partnerskap.

Men ja, over til kanalen. Linken til den første videoen som jeg lastet opp (i dag), finner du

. Jeg har aldri gjort noe lignende som dette før, men jeg anser meg selv som en såpass god CoD-spiller at jeg kan skape underholdning av dette. Og såklart, jeg må jobbe litt med aksenten og uttalen min..

Det betyr utrolig mye for meg dersom du klikker på linken, liker den, og dersom du finner den interessant også subscriber for flere videoer. Driver du også med lignende gamingvideoer og skulle ønske det var mulig å bli YT-partner i Norge, ikke nøl med å ta kontakt, legge meg til som venn, så vi er flere som står sammen om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imo, så finnes det så ufattelig mange kanaler av akuratt samme natur på youtube fra før av.

Folk som kommenterer på cod filmene sine med typ "So, I saw that guy, and I like, killed him, and then like, I saw that other guy, and like 360 no scoped him"

Sier ikke at du er som alle andre, men jeg ser for meg at det blir vansklig å bli tatt seriøst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du først skal fokusere på å produsere en del bra videoer, og så promotere kanalen din etterpå. Slik gir du både et mer seriøst inntrykk, og om du har nok bra ting på kanalen din når folk ser den første gang, er sjansen mye større for at de gidder å gå tilbake.

Sist, Call of Duty-videoer finnes det tonnevis av, og selv om det sikkert er et stort marked for dette, så ville det nok vært en fordel å forsøke å differensiere seg litt fra det veldig mange andre allerede gjør.

Ønsker deg ellers lykke til!

Lenke til kommentar

Imo, så finnes det så ufattelig mange kanaler av akuratt samme natur på youtube fra før av.

Folk som kommenterer på cod filmene sine med typ "So, I saw that guy, and I like, killed him, and then like, I saw that other guy, and like 360 no scoped him"

Sier ikke at du er som alle andre, men jeg ser for meg at det blir vansklig å bli tatt seriøst.

Joda, skjønner hva du mener. Men jeg tror faktisk at ting vil forandre seg og nye vil få "slippe til" når det dukker opp et helt nytt spill. Men så klart, jeg må prøve å være så original som mulig.

Jeg tror du først skal fokusere på å produsere en del bra videoer, og så promotere kanalen din etterpå. Slik gir du både et mer seriøst inntrykk, og om du har nok bra ting på kanalen din når folk ser den første gang, er sjansen mye større for at de gidder å gå tilbake.

Sist, Call of Duty-videoer finnes det tonnevis av, og selv om det sikkert er et stort marked for dette, så ville det nok vært en fordel å forsøke å differensiere seg litt fra det veldig mange andre allerede gjør.

Ønsker deg ellers lykke til!

Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, ville jeg kanskje ha laget et lite manus før jeg begynte. eller laget en idê om hva du skal prate om. ikke bare for eksempel si at du drepte ham eller hvilke classer du bruker og om hvorfor du bruker dem.

og du må også finne ut noe som gjør akkurat deg verdt og se på, noe unikt. prøv også og dra litt humor inn i bildet, skårer høyt på min skala.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Dore.

Hva du også kan gjøre er å faktisk forklare hva som skjer rundt deg, litt som en commentator under konkuranser, jeg trur de mer seriøse spillere begynner å bli drittlei av de små kidsa som bare prater dritt. : )

Men, jeg ønsker deg lykke til, skal få sett / subscriba kanalen din når jeg kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar

Støtter manuskript, var veldig mye "eh" og roting med hva du skulle si.

Gjør også noe research om det du skal, med mindre poenget er å gå inn i det blind. Et godt eksempel på en humoristisk finner du her: http://letscrosby.com/index.php?page=articles&s=list&category=2

Se noen av hans videoer, sier ikke du skal kopiere, men hvis du viser at du kan litt om det du gjør ingame er det et stort pluss. Og humor, veldig viktig!

Liker og subscribet, for å støtte. Ser frem til å se mer!

Lenke til kommentar

Man kan ikke få partnership i Norge.

Er du Sherlock Holmes himself eller? Er jo akkurat det som står i topicen..

Men etter litt research har jeg funnet ut at det er mulig å få partnership i Norge gjennom for eksempel Machinima, selv om ikke Youtube støtter eget partnership til norske youtubere. Jeg sendte en mail til Ken Burton, som er ansvarlig for å skaffe inn nye kommentatorer til Respawn-programmet (i Europa), og fikk dette til svar:

Hey Terje

Over the last 2 weeks we have successfully Partnered 2 channels from Norway so it doesn't appear to be a problem.

Regards

Ken

Han har også i en youtube-video hvor han snakker om partnership/directorship nevnt at det er en stor fordel at dersom du gjør kommentarer på andre språk enn engelsk, at de er undertekstet slik at innholdet når en større gruppe mennesker.

I tillegg bør man ha minst 2000 subscribers og laste opp innhold regelmessig for å bli partner. Director er en som laster opp innhold som kommer på Machinimas egen respawn-channel, og der må du ha en egen idé til en type serie med videoer (som f.eks "How to annoy people in Black Ops" eller "Greatest killcam freakout reactions in MW2") for å bli med.

Håper dette hjelper folk som måtte lure på ting rundt partnership.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...