javanuben Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hei! Jeg har just nu bygd meg en ny stasjonær PC. Det eneste problemet jeg har, er at skjermen av og til blir svart (eller gråstripete noen ganger). Det virker som det er fullstendig tilfeldig når dette skjer. Mine specs: HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB SSD: OCZ Vertex 60GB (med OSet) HK: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 P67 S-1155 ATX RAM: KINGSTON DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ CL9 (2X4GB) PSU: CORSAIR CX 600W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU CPU: Intel Core i5 2500K GPU: XFX Radeon HD 6950 Har forøvrig Windows7 Prof. 64 bit. Tror jeg skal ha de nyeste driverene til det meste, men har trippeltsjekket skjermkortdriver og firmware til SSDen. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Høres for meg ut som du har dårlig kontakt et sted. Forsøk å teste en stund med bare en minnebrikke. Fortsetter det bytter du minnebrikke og tester en stund til. Lenke til kommentar
javanuben Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Takk for tipset! Skal teste dette når jeg kommer hjem. Det som gjør testingen litt vanskelig, er at det kan ta alt fra en time, til en uke mellom hver gang det skjer.. Lenke til kommentar
javanuben Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Har nå fått "krasj" med begge minnebrikkene alene. Riktignok tok det mye lengre tid før det skjedde med den ene, men regner med dette er tilfeldigheter. Flere forslag? Lenke til kommentar
PS1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Har et problem som ligner... Etter at jeg installerer skjermkortdriveren så skal det ikke mye til før skjermen blir en eller annen farge, eller et mønster. Skjer f.eks. når jeg starte Firefox og IE(men ikke like ofte med IE), når jeg velger et Aero-theme i windows, eller av og til når jeg installerer programmer etc. Får ikke gjort noe så og si. Har kjørt memtest86 på begge minnebrikkene uten error, samt en stresstest på videominnet eller noe sånt(husker ikke helt hva ultimate bood cd kalte det). Så du kan jo prøve ultimate boot cd du også, skjekke om du får noen error der når du kjører memtest86 f.ex. Kan også kjøre andre tester som er på cden. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger for at dette skal fungere, defekt skjermkort? Har forøvrig Asus p8p67z pro Asus radeon hd 6950 1gb 2x corsair xms3 4gb 1333mhz intel i5 2500k Endret 1. november 2011 av MrSandoy Lenke til kommentar
javanuben Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Høres veldig likt ut ja.. Er litt usikker på om jeg opplevde dette problemet før jeg installerte den nye skjermkortdriveren (AMD), men tror faktisk ikke det, så mulig det er noe her? Har du prøvd å avinstallert den nyeste driveren, for å installere en eldre versjon? (Fikk ironisk nok helt hvit skjerm da jeg prøvde å poste dette isted..) Lenke til kommentar
PS1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Ja nei noe bugger seg når jeg prøver å avinstallere, vet ikke hvorfor... men har vertfall fikset dette midlertidig ved å skru ned instillinger på skjermkortet ved hjelp av SmartDoctor som følger med gpu. Spent på hvordan BF3 vil reagere på det Endret 1. november 2011 av MrSandoy Lenke til kommentar
javanuben Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Og etter at du skrudde ned innstillingene har du ikke hatt dette problemet mer? EDIT: Har prøvd å nedgradere til CCC ver. 11.9 nå (fra 11.10), så får vi se hvordan det går Endret 3. november 2011 av javanuben Lenke til kommentar
javanuben Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Nedgradering til CCC ver. 1.9 hjalp lite.. Noen som har flere forslag? Lenke til kommentar
javanuben Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Begynner virkelig å bli irriterende nå! Hvis det ikke er noen som vet hva problemet kan være, er det noen som har forslag til hvordan jeg kan lokalisere problemet i det minste? EDIT: Kan det være selve skjermkortet det er noe galt med? (Jeg kjøpte det som demokort fra Komplett) Endret 6. november 2011 av javanuben Lenke til kommentar
javanuben Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Hvis det ikke er noen som kan hjelpe meg, er det noen som har forslag til andre forum (norske eller engelske), hvor et slikt problem hører hjemme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå