moonlander Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Har tenkt å kjøpe meg ny bærbar og har falt ned på denne, hovedsakelig på grunn av det virker som man får mest ytelse ift pris når det gjelder gaming her. For det første, noen som har noen erfaringer med denne maskinen, både av nye og eldre modeller? Det som gjør at jeg vegrer meg litt for å kjøpe maskinene er, som en annen bruker på dette forumet sa, er at den gir inntrykk av å være et "blinkende diskotek". Har man mulighet til å tone ned lysbruken og slikt noe? Har lest litt om gtx560m versus gtx570m, og det virker som om man ved overklokking får betraktelig mye bedre ytelse ved gtx570m (35 % på det forumet jeg var innom). Er det nødvendig å betale 1500 kr ekstra for en i7 versus en i5, hvis hovedformålet med laptopen er gaming? Her har jeg inntrykk av at meningene er delte, men noen heller mot i5 pga av lavere varmeutvikling, samt at det nesten alltid vil være skjermkortet som vil være flaskehalsen. Ellers så er det jo definititvt interessant å sammenligne laptopen med Asus G74sx, som stiller i samme klasse, dog med noe svakere skjermkort, men både rimeligere pris og langt bedre design (iallefall for min del). Edit: Glemte å spørre om hvilken butikk jeg eventuelt bør bestille fra. Amentio, Datakjeden, Mobile Store og Advance er de som er billigst, men alle disse virker litt sketchy. Erfaringer fra disse nettbutikkene settes pris på Link til specs fra prisjakt.no Edit2: Gtx560m vs Gtx570m Les utover i denne tråden hvis du vil lese mer om ytelsen til gtx560m ift gtx570m. Endret 25. oktober 2011 av moonlander Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Er pengene begrenset og spilling er formålet med kjøpet, ville jeg prioritert skjermkortet først. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 ihvertfall på tidligere MSI modeller kan alt av fancy lys slås av (ser ikke poenget med de uansett, hvem vil vel ha en laptop som lyser opp like mye som et utrykningskjøretøy). En test av maskinen kan leses her; http://www.notebookcheck.net/Review-Deviltech-Fragbook-Notebook.63109.0.html Samme maskin med litt mindre av de glorete greiene som MSI putter på de som selges under eget merke. Skjermen på denne maskinen er svært god, mye bedre enn på det meste annet. Om jeg var nødt til å handle fra en webmercs butikk tror jeg faktisk jeg hadde velgt netshopXL, selv om de sikkert er noe dyrere. Amentio/datakjeden er ihvertfall uaktuelt for noe så dyrt som en laptop. Lenke til kommentar
KaiAlvin Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Ser at Elkjøp fører en i7 variant til 12995,- GT780DX-435NE Lenke til kommentar
moonlander Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) ihvertfall på tidligere MSI modeller kan alt av fancy lys slås av (ser ikke poenget med de uansett, hvem vil vel ha en laptop som lyser opp like mye som et utrykningskjøretøy). En test av maskinen kan leses her; http://www.notebookcheck.net/Review-Deviltech-Fragbook-Notebook.63109.0.html Samme maskin med litt mindre av de glorete greiene som MSI putter på de som selges under eget merke. Skjermen på denne maskinen er svært god, mye bedre enn på det meste annet. Om jeg var nødt til å handle fra en webmercs butikk tror jeg faktisk jeg hadde velgt netshopXL, selv om de sikkert er noe dyrere. Amentio/datakjeden er ihvertfall uaktuelt for noe så dyrt som en laptop. Har vært innom deviltech.de nå, som selger maskinen nevnt i testen. For 11 000 kr. (inkl. frakt og toll), får man en maskin med følgende specs: i7 2670QM 6gb ddr3 ram 1600 mhz nvidia gtx570m, 1,5 gb 500 gb 7200 rpm hd (siden det er så enkelt å bytte ut hder, så velger jeg billigste løsning her for å spare penger på toll, for så å oppgradere til ssd el. hybrid når disse er blitt litt rimeligere) Altså en del å spare i forhold til norske priser. Har ikke kommet meg så langt at jeg har funnet noen vurdering av butikken, men spurte om de sendte til Norge og fikk svar på mail innen en time og to, så det må jo være et godt tegn. Kan holde folk oppdatert om noen er interessert, regner med å bestille innen et par uker. Edit: Glemte å legge til at denne har MATT skjerm, i motsetning til MSI gt780dx. Dette er visst å foretrekke hvis jeg har forstått det rett? Skjermen fikk forøvrig også meget gode testresultater hos notebookcheck. Endret 27. oktober 2011 av moonlander Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Matt er generelt sett bedre å jobbe med ja, jeg har matt skjerm på min Asus N55SF og er kjempefornøyd. Mente 780DX også hadde matt skjerm, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
moonlander Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Da har jeg bestilt fra deviltech.de. Spesifikasjonene ble som nevnt ovenfor, men prisen ble en gledelig overraskelse. Siden de hadde prisen med moms på sine sider, ble totalprisen bare 9600 kr. med toll og frakt til Norge. Får temmelig mye mer for pengene med andre ord. Leveringstiden er beregnet til å være 4-5 uker, spent på om den blir overholdt (Leeenge å vente før jeg før spille Skyrim mao.) Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Da har jeg bestilt fra deviltech.de. Spesifikasjonene ble som nevnt ovenfor, men prisen ble en gledelig overraskelse. Siden de hadde prisen med moms på sine sider, ble totalprisen bare 9600 kr. med toll og frakt til Norge. Får temmelig mye mer for pengene med andre ord. Leveringstiden er beregnet til å være 4-5 uker, spent på om den blir overholdt (Leeenge å vente før jeg før spille Skyrim mao.) Synes det var lite å spare når du mister Norsk 5 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå