piecreator Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hello, gutt på 18 år. Tjener 30.000 Ca i mnd før skatt, og skal ha et lån på en bil da. Har DNB Nor og lurer på om det er noe som er muuulig for meg når jeg er 18? har hatt den jobben i 4mnd og fått kontrakt osv. så alt det er i orden, men vil de godta så høy sum for en på 18? Lenke til kommentar
LordChosen Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Sånn inntektsmessig så burde jo lånet gå bra, men vet at når det kommer til billån så må du vel ha en viss % egenkapital. Ettersom å sette lånet med pant i bilen ville vært et stort tap for banken, da bilen raskt synker i verdi! Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvorfor skal du låne 260k til en bil når du er 18? bør du ikke gå for en bruksbil først? 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Sikker på at du vil ha en så dyr førstebil? Hva slags bil har du tenkt deg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Ta en telefon til DNB og undersøk, de burde være i stand til å gi ut det meste av informasjon med bakgrunn i det du kommer med. 3 momenter er hva de ønsker at du skal spytte inn selv, samt hva renten faktisk blir og avhengig av biltype hvor mye du må ut med i forsikring. Så kommer drivstoff+bompassering+penger tilgjengelig til service på bil. Det er snakk om å binde ganske store summer opp. Har du vært kunde lenge så kan det godt hende at de er snill i forhold til hva du må inn med, og at de tilbyr deg en grei rente. Hvis ikke så skal du ikke se bort ifra at 260 000 er i dyreste laget. Endret 25. oktober 2011 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
gxi Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det kommer du ikke til å få igjennom uten medlåntaker. Banken vil kreve historikk på 1-2 år med brukbar inntekt, og selv om du dokumenterer at din inntekt nå er ok, så vil det fortsatt mest sansynlig ikke gå igjennom. Når du har fått igjennom de første ligningstallene til kredittbyråene som gir ok inntekt i tallene, så vil dette lånet gå igjennom uten problem. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Tja. Så lenge man har kontrakt på fast jobb (altså ikke tidsbegrenset), kan det godt være at de går med på det uavhengig av ligningen. Men det fordrer nok at du faktisk snakker med de og ikke bare sender inn søknad på nettet. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvorfor skal du låne 260k til en bil når du er 18? bør du ikke gå for en bruksbil først? Kva som er galt med det da? Min personlige erfaring er at eg kjører betrakteleg rolegare med nybilen min enn med den andre bilen min! Ang. lån, kjøper du hos ein forhandler. Kan jo vere at dei ordna lån for deg, men godt muleg at renta blir høgare også. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Skal du/han ta lån når noe går istykker og da? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Skal du/han ta lån når noe går istykker og da? Har du råda til å betale lånet, så burde han/eg ha råda til reperasjon også Var jo derfor eg kjøpte bil med 5 års garanti:p Grunnen til at eg kjøpte ny bil var for unngå reperasjon ofte (eller egentleg for å spare gobilen) Endret 25. oktober 2011 av tharshan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hvor mye, i forhold til lånebeløpet, koster bilen du skal kjøpe? Dvs hvor mye har du i egenandel? For lån med sikkerhet i bilen får du ikke låne mer enn 65 % av bilens godkjente pris/verdi. Skal du låne mer enn dette, kreves sidesikkerhet, og her er bolig mest gunstig. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hvor mye, i forhold til lånebeløpet, koster bilen du skal kjøpe? Dvs hvor mye har du i egenandel? For lån med sikkerhet i bilen får du ikke låne mer enn 65 % av bilens godkjente pris/verdi. Skal du låne mer enn dette, kreves sidesikkerhet, og her er bolig mest gunstig. Er da flere som tilbyr 100% finansiering av bil. Første som jeg kom på er Santander Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Er da flere som tilbyr 100% finansiering av bil. Første som jeg kom på er Santander Se der, da lærte jeg noe i dag også. Lenge siden jeg har kjøpt bil med salgspant, så her har det blitt endringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå