Eddie123 Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Under gårsddagen RPC (Remote Procedure Call) angrep kræsjet min Windows XP home så usannsynlig mye, at den ikke vil virke igjen ordentlig. Må derfor legge inn igjen Windows på nytt, fra scratch. Har derfor noen spørsmål: Jeg hadde XP home, og den fungerte stort sett greit for mitt bruk (litt spilling av MoH, Vietcong, Microsoft flight simulator etc, litt videoredigering, MP3,osv) Nå har jeg muligheten til å legge inn enten 2000 Pro, eller XP pro, eller XP home. Hvilken bør jeg velge? Jeg bruker Windows 2000 Pro på jobben, og er imponert over hvor stabil den er der, men hvordan er den til spill, etc? Er XP pro like bra til spill som Home? Håper å få noen gode råd !! Og nei, jeg har ikke tenkt å installere Linux !! (Ikke enda, ihvertfall..) Maskin: XP1800, 512MB PC2100, Geforce 2 MX400. Edit: Krever feks XP pro mere av hardwaren enn Home? Hva med Win 2000 Pro kontra XP Home ?? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Xp pro er like stabil som home. Det er samme os men noe mer funksjonalitet. Velg XP pro. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 xp krever mer enn 2000. Pro er bedre enn home og w2k med servicepacks klarer som regel spill like godt som xp Klarer du virkelig å spille vietcong med det skjermkortet? :o Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 xp krever mer enn 2000. Pro er bedre enn home og w2k med servicepacks klarer som regel spill like godt som xpKlarer du virkelig å spille vietcong med det skjermkortet? :o Klarer fint å spille Vietcong jeg og,men på lavestoppløsning da,har gf2 mx400.Enig at xp krever mer en win2k og resten.Men det er jo egentlig en smak sak er det ikke? Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Jada, går fint det, kjører i 16 bit, med 1024*768, eller noe sånt. Hakker litt når det skjer mye, men ikke plagsomt. Vurderer å kjøpe et nytt skjermkort også, har sett på et GF4 TI4200 128MB, og det skulle vel duge lenge i min maskin (Har bare AGP 4X) Edit: Er Geforce 4 TI4800 bedre enn TI4200 ?? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Dette er et tema det finnes drøssevis av poster om, men jeg kunne ikke dy meg fra å komme med litt erfaringer for det. Har i over to år kjørt w2k, og det er et dødsstabilt system, aldri noe tull. De siste tre mnd har jeg kjøre XP-pro, og opplever det som mere ustabilt. Har lastet de siste driverne til systemet mitt, men feks her om dagen klikker Ms-explorer totalt. Måtte starte om og gjennopprette siste fungerende oppsett, men den minimerte seg til en liten flekk på skjermen for det. Fikk fikset det til slutt. Har aldri skjedd med w2k. Flere ganger har den "frosset" i explorer, slik at jeg har måttet ty til svenskeknappen. Opplevde w2k også bedre til å styrt IRQ, har hatt flere konflikter på systemet som aldri var på w2k. Kommer nok til å fortsette med XP, mange fine funksjoner i det, men tror det blir noen oppdateringer til fra MS før den er like stabil som w2k. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jada, går fint det, kjører i 16 bit, med 1024*768, eller noe sånt. Hakker litt når det skjer mye, men ikke plagsomt. Vurderer å kjøpe et nytt skjermkort også, har sett på et GF4 TI4200 128MB, og det skulle vel duge lenge i min maskin (Har bare AGP 4X) Edit: Er Geforce 4 TI4800 bedre enn TI4200 ?? Ja, Geforce 4 TI4800 er bedre enn TI4200,det er bare en helt vanlig TI4600 med støtte for Agp 8x.Så TI4200 vil vel gi mest for pengene.Har du mer penger så kan du jo kjøpe deg Sapphire Radeon 9600 pro "Fireblade" eller 9500pro om du får taki et. Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Jeg har tilbud om å kjøpe et MSI TI4200-TD8X nytt for ca 1.200.-. eller et MSI TI4800SE-VTD8X demo-brukt for 1.100.- Er sterkt i tvil... Forresten, takler W2k alle spill, like godt som XP ? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg har tilbud om å kjøpe et MSI TI4200-TD8X nytt for ca 1.200.-. eller et MSI TI4800SE-VTD8X demo-brukt for 1.100.- Er sterkt i tvil... Forresten, takler W2k alle spill, like godt som XP ? Hvis det er fra en butikk, så burte du gå for Ti4800, de har vel garanti selv om det er demobrukt, og hvis det ikke skal funke så sier vel loven at du har krav på pengene tilbake, og hvis det funker som det skal, så får du jo mye mer for pengene. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg bruker Win2k Pro og liker det veldig godt. Har hatt noen ubehagelige opplevelser med WinXP, så det liker jeg ikke.. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Forresten, takler W2k alle spill, like godt som XP ? Ja. Jeg har brukt W2k til mange spill og er fornøyd. Har selv skiftet mange ganger mellom W2k og XP og har ikke merket noe i spillene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå