medlem-167662 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hei Har en venn som er glad i sjiraffer og andre eksotiske dyr ( dette har ikke noe med spm mitt) Men han sitter med et problem. For 3 år siden gjorde han den feilen at han bestod alle testene på sesjon og ble tenestedyktig. Han vil ikke inn i militsen nå, og prøver å søke fritak. Spm mitt er da, for å få fritak trenger han å dokumentere at han har kjøpt hus (noe han sa bare for å slippe) og det jeg lurer på er om det er dokumentforfalskning å lage en fake kontrakt mellom meg og han som sier at jeg selger huset mitt til han via bruke en ordentlig kontrakt, men er jo fake bare for å sende inn til de som driver med opptak pisset osv. Kan vi bli straffa eller noe lignende ? Håper noen skjønte spm mitt, skreiv veldig surrete, men har dårlig tid her jeg sitter atm. Håper på noe svar Takk Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det følger nok med en god del mer papirarbeid enn en skarve kontrakt med et huskjøp. Dere klarer ikke å fake det der. 1 Lenke til kommentar
medlem-167662 Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 Ja, skjønner hva du mener. Men han som skulle ha kjøpskontrakten i forsvaret ville bare ha en kopi av kjøpskontrakten, resten dreit han i. Var bare for å kunne sette kameraten min som administrativ som igjen gir han fritak. Men ser poenget ditt. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Og for å svare på spørsmålet. Ja det er dokumentforfalskning. Det er noe dere absolutt ikke har lyst til å slenge i tryne på framtidige arbeidsgivere. 1 Lenke til kommentar
Arsenvif Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hei, Du kan prøve denne linken. http://forbrukerportalen.no/filer/fil_kjop_fast_eiendom_asis_new.pdf Funket for en god bekjent av meg. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Om dere skriver en kontrakt, så kan han vel strengt tatt overta huset ditt også... 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hva hvis saksbehandleren i militæret aner ugler i mosen og ber om å få se kvittering på betalt dokumentavgift eller noe sånt? Drit i dette her, gjør heller det beste ut av førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Av alle ting å komme med for å slippe unna militæret så velger han altså å hevde at han har kjøpt hus. Flott. Når er det geniet er innkalt ? Hvis det er i januar så er det bare til å møte opp og si at han ikke liker seg. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Og til alle andre som tror dette er så jævla vanskelig: For ti år siden ble jeg sendt hjem fra sesjon uten videre spørsmål fordi jeg sa jeg hadde "litt vondt i ryggen av og til". Etter hva jeg har fått med meg kan de umulig ha strammet inn. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Er det dokumentforfalskning å "lage en fake kontrakt"? Hva tror du selv? Tror denne karen kanskje kan ha godt av et år i militæret. Du også om du ikke har vært der! 4 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Og for å svare på spørsmålet. Ja det er dokumentforfalskning. Det er noe dere absolutt ikke har lyst til å slenge i tryne på framtidige arbeidsgivere. Hva i all verden har fremtidige arbeidsgivere med dette å gjøre? 1 Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hva i all verden har det spørsmålet med saken å gjøre? Hvis du ikke tror at dokumentforfalskning kan få konsekvenser for deg senere i livet får du ta deg en kake. 1 Lenke til kommentar
Pimmy Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Er veldig mye lettere å bare kalle seg pasifist, nå som siviltjensten er nedlagt og det er gyldig grunn for fritak fra førstegangstjensete. Herregud, begynnne å lage falske kontrakter, din kompis har sikkert ikke noe problem med å påberobe seg et pasifistisk livssyn, om så han ikke har et, når det kommer til integritet osv. Endret 27. oktober 2011 av Pimmy Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hva i all verden har det spørsmålet med saken å gjøre? Hvis du ikke tror at dokumentforfalskning kan få konsekvenser for deg senere i livet får du ta deg en kake. Jeg skal ikke si noe på at det kan få konsekvenser for deg i framtiden, men det er svært, svært strenge regler for hva en arbeidstaker kan be om å få innsyn i av rulleblad ifbm jobbsøknad. For øvrig er jeg helt enig i at det er en jævlig dårlig idé, og i grunn et dumt spørsmål. 1 Lenke til kommentar
40mm Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Be om fritak pga pasesfisme. Så slipper du alt sammen. Nå er siviltjenesten lagt ned. Så du havner ikke med den gjengen heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå